הצלת חיים במשך 7 שעות בין שמיים לארץ

הצלת חיים במשך 7 שעות בין שמיים לארץ • צוות רפואי חרדי העניק סיוע רפואי מציל חיים לנוסע במהלך טיסה מארה"ב לישראל (תחבורה)

(צילום: באדיבות המצלם)
בתחילת השבוע (בלילה שבין שני לשלישי) טסו מוטי גלושטיין, מנכ"ל חברת MSG לשירות וליווי רפואי, המתנדב בטיפול נמרץ במד"א, ומשה מאייר, תושב בית שמש ואח במקצועו, מניו יורק לתל אביב בטיסת אל על 002. במהלך הטיסה הטרנס-אטלנטית הישירה, החל להתלונן אחד הנוסעים כי הוא אינו חש בטוב ושהוא סובל מקושי בנשימה. מאייר וגלושטיין, נכנסו מיד לפעולה לאחר שזיהו כי מדובר בקוצר נשימה חריף העלול לסכן את חיי הנוסע באופן מיידי.
בתחילה חשב צוות המטוס להנחית את המטוס בנחיתת חירום, אך עם התערבותם של גלושטיין ומאייר הוחלט לנסות ולהמשיך בטיסה כרגיל.
לאחר שלא נמצא רופא בין יושבי המטוס, העלה גלושטיין על הקו רופא של אלעל שהורה לו להתחיל בטיפול באופן מיידי, ולפתוח את תיק התרופות בטיסה שמוכן למקרי חירום מעין אלו. בזכות נסיונם הרב, הם העניקו לנוסע סיוע נשימתי באמצעות בלוני חמצן וכן הזריקו לו תרופות מצילות חיים המקילות ומסייעות על דרכי הנשימה.
מבירור עם בנו של הנוסע, עלה כי הוא מודע לבעיית הנשימה אך ערכת האינהלציה שלו, המשמשת אותו במקרים מאין אלו, נשלחה לבטן המטוס עם שאר הכבודה.
במהלך שבע השעות שנותרו לטיסה, נצמדו מאייר וגלושטיין אל הנוסע על מנת לפקח ולהעניק לו סיוע מציל חיים. עם הנחיתה בנמל התעופה בן גוריון, הורד הנוסע ופונה באמצעות ניידת טיפול נמרץ להמשך טיפול בבית החולים.
"זה היה מרגש במיוחד" משתפים השניים, "במהלך שעות הטיסה שנותרו נתנו תמיכה נשימתית למטופל, זאת במקביל לנתינת תרופות לסיוע בדרכי הנשימה כשאיתנו על הקו כל הזמן רופא של אל על. על אף הסיוע הרפואי שהענקנו, בגלל חומרת מצב הנוסע שקלו בצוות המטוס בראשות קברניט הטיסה לבצע נחיתת חירום. לבסוף הצלחנו לייצב את מצבו ולאפשר לטיסה להמשיך בדרכה. זו זכות גדולה להיות האנשים הנכונים בזמן הנכון ואנחנו שמחים שהצלחנו להציל את חייו."
יש לציין, כי אחת הנוסעות הנוספות בטיסה הייתה לא אחרת מרחל אדרי, הידועה כ"רחל מאופקים", שהתפרסמה בתחילת המלחמה לאחר שמחבלים השתלטו על ביתה, לקחו אותה ואת בעלה כבני ערובה ולאחר חילוצה סיפרה בקור רוח על השתייה והעוגות בהם כיבדה את המחבלים על מנת למשוך זמן עד למבצע החילוץ. רחל, שחזרה מביקור באו"ם שבמנהטן, התרשמה רבות מאופי הטיפול וממסירותם, ולקראת סוף הטיסה אף הרעיפה ברכות על ראשם של הצוות החרדי.
בחברת אל על הודו מאוד לגלושטיין ומאייר ואף שלחו להם מכתב תודה, בו נכתב בין השאר: "דווחנו על התנדבותכם לעזור ולסייע לנוסע אשר חש ברע במהלך הטיסה. אנו מוקירים את פועלכם הרב ומודים לכם על תרומתכם הראויה לשבח."
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר