סוף הדרך?

טלטלה פוליטית: אהוד ברק פורש ומקים סיעה חדשה

סוף למפלגת העבודה? יושב ראש התנועה, אהוד ברק פורש מן המפלגה עם ארבעה חברים ומקים תנועה חדשה. "המוטו שלה יהיה ´מה שטוב ונכון למדינת ישראל´. שרון עשה את זה, בן גוריון עשה את זה, גם פרס עשה את זה", אמר אהוד ברק במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר. זעם במפלגה: "החליטו להרוס הכל" (ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
ברק. מחולל סערה פוליטית (צ´: פלאש 90)

יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, כינס הבוקר מסיבת עיתונאים והכריז על פילוג המפלגה.

ברק כינס מסיבת עיתונאים כי הוא וארבעה חברים נוספים במפלגה - שלום שמחון, מתן וילנאי, אורית נוקד ועינת וילף - מקימים סיעה חדשה.

"סדר העדיפות של המפלגה החדש יהיה המדינה, המפלגה, התקשורת ורק בסוף אנחנו", אמר ברק. "המוטו שלה יהיה ´מה שטוב ונכון למדינת ישראל´. שרון עשה את זה, בן גוריון עשה את זה, גם פרס עשה את זה. אני לא חשבתי שנגיע לכך, אבל היום הגיע הזמן לעשות מעשה".

"הם החליטו להרוס באופן סופי את מפלגת העבודה", אמר ח"כ איתן כבל בראיון לגלי צה"ל. "הם צריכים לבקש ממני ומחבריי סליחה מכל מה שהם עשו לתנועה הזו. מפלגת העבודה סיימה את דרכה".

חבר-הכנסת מתן וילנאי שיגר הבוקר מכתב ובו הוא מנמק את הצעד הדרמטי.

"הגשנו היום לועדת הכנסת, חמישה חברים ממפלגת העבודה: אהוד ברק, מתן וילנאי, שלום שמחון, אורית נוקד ועינת וילף, הודעה על פרישה מסיעת העבודה בכנסת והקמת סיעה מרכזית, יהודית, ציונית ודמוקרטית – בבוא היום סיעה זו תהווה תשתית למפלגה חדשה", כותב וילנאי.

לדבריו, "סיעת העבודה בכנסת הפכה להיות מקום בלתי נסבל, בו אי אפשר לקיים חיים פרלמנטריים – חברי מפלגה פעלו נגד המפלגה הסיעה וראש המפלגה. בכל ישיבה - לא ידעת מי איתך ומי עומד לפרוש ולהצטרף למפלגה אחרת.

"באופן קבוע היו לפחות שתי סיעות בסיעת "העבודה" בכנסת – האחת הרואה עצמה שמאל לוחמני ונמצאת באזור הפוליטי של מרצ ולידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר