´אפרת´ ניצחה: כן לתשדירים נגד הפלות

ניצחון לעמותה לעידוד הילודה - אגודת ´אפרת´: במסגרת פשרה עם רשות השידור והנהלת הרשות השניה באשר לנוסח התשדירים, יחלו כעת מחדש תשדירי האגודה כנגד ההפלות, וזאת לאחר שהופסקו לפני כשנה בהוראת רשות השידור והרשות השנייה ● יו"ר עמותת אפרת, ד"ר אלי שוסהיים: "בג"צ קבע שלא ניתן למנוע את פעילותה של אגודת ´אפרת´ (בארץ)

יוסי וייס | כיכר השבת |

ניצחון לעמותה לעידוד הילודה - אגודת ´אפרת´: במסגרת פשרה עם רשות השידור והנהלת הרשות השניה באשר לנוסח התשדירים, יחלו כעת מחדש תשדירי האגודה כנגד ההפלות, וזאת לאחר שהופסקו לפני כשנה בהוראת רשות השידור והרשות השנייה.

התשדיר חדש של עמותת אפרת לעידוד הילודה, יהיה על פי נוסח מוסכם, מרוכך מעט, שיכלול רק הפניה למספר הטלפון של העמותה - ללא הבעת עמדה בנושא, והוא ישודר ברשתות קול ישראל ותחנות הרדיו האיזוריות.

לאור הודעת הצדדים לבית המשפט על ההסדר אליו הגיעו, הודיע בג"צ על מחיקת עתירת אפרת כנגד הרשות השנייה ורשות השידור שלא איפשרו להשמיע את התשדירים.

כזכור, החליטו הרשות השנייה ורשות השידור, על הפסקת שידורי הפרסומת של העמותה, וזאת עקב תלונתו של חה"כ ניצן הורביץ.

לטענת הורביץ, התומך במשך רצח העוברים, "התשדירים נוקטים בהפחדה ויצירת רגשות אשם תוך ניצול נשים במצוקה".

מנגד טענה העמותה בעתירתה, כי פסילת התשדירים פוגעת בחופש הביטוי, וכי לא ייתכן לאסור על אדם להביע את דעתו כנגד הדבר.

לדברי העמותה, "במהלך הדיון בבג"ץ, עשו ´רשות השידור´ ו´הרשות השנייה´ כל מאמץ כדי למנוע השמעת כל סוג של תשדיר פרסומי מטעם אגודת ´אפרת´, אולם בית המשפט העליון לא קיבל את עמדתם, תוך שהשופטים אף איימו על שתי הרשויות כי אם לא יגיעו להסכמה - בית המשפט ייתן צו על תנאי שיורה על השמעת התשדיר הראשוני שנפסל".

יו"ר עמותת אפרת, הד"ר אלי שוסהיים, אומר בתגובה להסדר, כי "בית המשפט העליון קבע שלא ניתן למנוע את פעילותה של אגודת ´אפרת´ המעוניינת לסייע לנשים להגיע להחלטה מתוך ידיעה, וכן לסייע לנשים ששוקלות לבצע הפלה מתוך סיבות כלכליות. הסיסמא שלנו היא - בגלל כסף לא מפסיקים חיים, ובית המשפט החליט שזכותנו להביא לידיעת ציבור הנשים את דבר קיומנו".

מנגד הודיע ח"כ ניצן הורביץ, כי "צר לי שגופים מהסוג הזה מנצלים מצוקה של נשים בשעה קשה כדי לקדם אג´נדה פוליטית-דתית. אשמע את התשדירים לכשיעלו, אם כמו התשדירים הקודמים הם יהיו פוגעניים ובלתי מאוזנים אזי נפעל כנגדם. בכל מקרה, לכל הצדדים יש הזכות לחופש הביטוי".

הרשות השניה מסרה בתגובה: "בעקבות פניות שהגיעו לרשות השנייה בנושא התשדיר, הרשות בחנה את התשדיר וקבעה כי אינו עומד במגבלות שהותוו בדין ובפסיקה לעניין תשדירים בנושאים השנויים במחלוקת בציבור. התשדיר עוסק בעניין השנוי במחלוקת בציבור, באופן שאינו אינפורמטיבי במהותו, אלא שיש בו משום העברת מסר של הבעת דעה, וכן ´עדות אישית´. לפיכך, מנכ"ל הרשות החליט להתנות את המשך שידורו בכך שתוכנו ישונה באופן שהוא יכלול הפנייה למספר טלפון או כתובת שניתן לפנות אליה בלבד, ללא הבעת דעה, או ´עדות אישית´.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר