הדס בכתה, הרוצחים שיספו את גרונה

השב"כ התיר היום לפרסום פרטים חדשים השופכים אור על הרצח המתועב של בני משפחת פוגל הי"ד. מדובר בחכים עוואד, בן 17, ובאמג´ד עוואד, סטודנט בן 18, שניהם תושבי הכפר עוורתא. מעדותם עולה, כי רגע אחרי שיצאו מהבית, הם שמעו את בכיה של הדס הקטנה ורצחו אותה בדם קר (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הדס פוגל הי"ד

השב"כ התיר היום לפרסום פרטים חדשים השופכים אור על הרצח המתועב של בני משפחת פוגל הי"ד. מדובר בחכים עוואד, בן 17, ובאמג´ד עוואד, סטודנט בן 18, שניהם תושבי הכפר עוורתא.

השניים נעצרו והודו בחקירתם בביצוע הפיגוע. "הגענו לאיתמר כדי למות מות קדושים", אמרו לחוקרי השב"כ.

מפרטי החקירה עולה כי המחבלים הגיעו ברגל, סמוך ל-21:00 קפצו מעל הגדר כשמסכות על פניהם. תחילה חדרו לבית משפחת חי הסמוך לבית משפחת פוגל, שהיה ריק מאדם. משם גנבו תת-מקלע M-16 מקוצר, מחסניות ואפוד. אז עברו לשכנים, שכבר ישנו בערב שבת.

הם סיפרו לחוקרים כי קודם שנכנסו לבית, הבחינו מבעד לחלון שיש ילדים בבית. רגעים לאחר שנכנסו לבית משפחת פוגל, הם רצחו את יואב בן ה-11 ואלעד בן ה-4.

המחבלים המשיכו במסע הרצח. הם נכנסו לחדר ההורים, בו ישנו בני הזוג אודי ורות עם התינוקת הדס. מהפרטים של החקירה עולה כי ההורים ניסו להיאבק ברוצחים צמאי הדם. אלה השתמשו נגדם גם בנשק שגנבו מהבית הראשון. ייתכן שעקב הגשם באותו הערב, קול הירי לא נשמע למרחוק.

הרוצחים סיימו את הטבח והבחינו ברכב סיור בחוץ. הם חששו להיתפס. אמג´ד התעקש לחזור אל תוך הבית ולחפש עוד נשק. באותו זמן הוא שמע את בכי התינוקת - ורצח אותה, בין היתר מחשש שבכיה עלול לחשוף אותם.

בבית המשפחה היו באותה שעה שני ילדים נוספים, ישי (שנתיים וחצי) ורועי (8). המחבלים סיפרו בחקירה כי לא הבחינו בהם. "אם היינו רואים אותם לא היינו מהססים לפגוע בהם", אמרו המחבלים.

בתחילת חודש אפריל, נעצרו הרוצחים על-ידי חיילים מיחידת דובדבן.

"מברכים את כוחות הביטחון"

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הגיב לאחר הסרת צו איסור הפרסום: "על כל הוזי השלום למיניהם להביט בתמונות ולראות את מפלצות האדם שמצמיחה מערכת החינוך המסיתה של ה´פרטנרים´ כביכול שלהם - הרשות הפלשתינית, את גידולי הפרא הרצחניים והמפלצתיים של המחבל אבו מאזן. על הוזי השלום להביט במציאות ולראות עם מי יש לנו עסק ובידי מי הם מנסים להפקיר את בטחון אזרחי ישראל – בידי מפלצות האדם מהרשות הפלשתינית שהשוואתם לחיות מעליבה את החיות.

"אנו מברכים את כוחות הבטחון על לכידת הרוצחים ןמצפים שייענשו כראוי להם. אותם מפלצות אדם שביצעו את הטבח זממו ליצור דה-מורליזציה בציבור ולהחליש את ההתיישבות. ולכן התשובה הציונית הראויה והברורה שעל ממשלת ישראל לתת להם היום היא תנופת בניה והעמקת השורשים בארץ ישראל".

איבוד בכושר ההרתעה

יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר: "כמו כל יהודי בעולם, אני מודה למערכת הבטחון על תפיסת המחבלים. יחד עם זאת, לצד הזעזוע מהברבריות של הרוצחים הנפשעים, אי אפשר להתעלם מאבדן כושר ההרתעה מול הערבים בעקבות צעדי החולשה כלפי המחבלים מבית מדרשו של שר הבטחון אהוד ברק בהסרת המחסומים ובחיזור מחבלי הרשות הפלשתינית שוב ושוב אל מול רדיפה מתמדת כלפי ההתיישבות.

"חלק בלתי נפרד ממניעת פיגועים נפשעים כאלה בעתיד הוא השבת ההרתעה מול המחבלים, אני לא בטוח שבהרכבה הנוכחי מסוגלת הממשלה לכך".

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) קרא להטיל עונש מות על המחבלים הרוצחים: "על מדינת ישראל לקבוע גזר דין מוות לרוצחים הללו, אין מחיר לטובחי ילדים פחות מגזר דין מוות – אמר ח"כ אריאל והזכיר את אמרת חז"ל: "כל המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר