ערב שבועות: נתוני הגיור נחשפים

ב-2010 התגיירו 4,645 איש; 800 חיילי צה"ל גויירו ב"נתיב"

ערב שבועות, חג הגרים, נחשפו נתוני הגיור בישראל: 7000 איש פונים מדי שנה להתגייר, ב-2010 התגיירו 4,645 איש ● בכל שנה מתגיירים 800 חיילים ● ירידה של כמאה פונים חלה בעקבות הסערה האחרונה ● ד"ר שאול פרבר מ"עיתים" גילה: "בכירים בצה"ל נשואים ללא-יהודיות ומעוניינים לגייר אותן" (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

מתוך כשמונה מאות חיילים המתגיירים מדי שנה במסגרת תוכנית "נתיב" חלה ירידה של כמאה פונים לתוכנית לאחר סערת מעמדם של הגיורים הצה"ליים, כך גילתה היום (שלישי) אל"מ מרסל אסולין, ראש מדור חינוך באגף כוח אדם.

אסולין דיברה בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת, שדנה - לקראת חג השבועות – במצב הגיור בארץ. אסולין גילתה עוד כי השנה יתגייר החייל החמשת-אלפים במסגרת הצבא.

יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון (הליכוד) הדגיש כי אסור שהליכים בירוקרטיים ימנעו קבלתם של מצטרפים בתום-לב וביושר לעם היהודי. דנון גם התייחס לוועדת החריגים באגף הגיור שבמשרד ראש הממשלה, ואמר כי היא חייבת לעבור ייעול ופישוט הליכים.

נתוני הגיור

מולי יסלזון, ראש אגף הגיור אמר כי כ-7000 איש פונים מדי שנה להתגייר וכי בשנת 2010 התגיירו 4,645 איש, מתוכם 2,159 הם ממדינות חבר העמים, 1,813 ילדי אתיופיה ו-673 משאר הארצות.

בעוד שבין עולי אתיופיה נרשמה ירידה של 51% במספר הפונים, בגלל הירידה בעליה מארץ זו, הרי שבמספר הפונים שהם יוצאי מדינות חבר העמים חלה עליה של 17 אחוז, עליה הנמשכת זו השנה השלישית.

עם זאת, מאז שנת 2007 חלה ירידה תלולה במספר המתגיירים, מ-8008 איש ב-2007, 6221 בשנת 2008, 6231 בשנת 2009, ורק 4,645 איש בשנה שעברה. לדברי יסלזון היום אין עיכובים בהליך הגיור, והאגף הוסיף עשרה דיינים ופתח מוקד גיור ארצי.

ד"ר שאול פרבר ממכון "עיתים" הציג אף הוא נתונים לשנים האחרונות ואמר כי כל ה-320 אלף הלא-יהודים המתגוררים בארץ, הם ברשימת הממתינים לגיור. לדבריו, מערך הגיור עובד היטב אך עדיין חסרים תקנים, וישנם גרים רבים שאינם יודעים להיכן לפנות.

לדבריו, ועדת החריגים באגף לא התכנסה כבר כשנה, למרות ביקורת מנציב שירות המדינה וממבקר המדינה. פרבר גילה כי בכירים במערכת הצבאית נשואים ללא-יהודיות ומעוניינים לגייר אותן, אך ועדת החריגים טרם טיפלה בכך.

הוא הדגיש כי אין מטרתו לבקר את העוסקים בגיור אלא להציג תמונת מצב עדכנית על מצב הגיור בישראל, על מנת שכל הגורמים הנוגעים בדבר יוכלו לפעול יחד לתיקון הליקויים ולשיפור מעמד הגרים בישראל.

תלמדו מרות

ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) ציין כי "לצטט את מגילת רות, בלי להבין את המהות שלה זה סילוף. רות המואביה הצטרפה לעם היהודי לא מתוך הקלות ופשרות אלא למרות הקשיים שחמותה נעמי הכבידה עליה".

מיכאלי קרא להידבר עם הלא-יהודים בארץ, "לא בהקלות או בהליך מהיר - אלא בהידברות בלי לוותר על המהות".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר לעומת זאת כי "יש שיפור במערך הגיור, אך אין עליה במשך השנים במספר המתגיירים בגלל אווירה ש´לא כדאי להתגייר´. לדבריו, ועדת החריגים יוצרת אפליה ממוקדת, אינה עומדת בביקורת משפטית ולא ברור מי ממנה אותה.

וכמובן, הרפורמים מנסים לנצל את הישיבות הללו כדי להביע חצופות ומנוגדות ליהדות: עו"ד הרפורמי אורי רגב קרא לפתוח את הגיור לכל הזרמים כולל הרפורמים והקונסרבטיבים, ואילו הד"ר אפרים זאדוף, ממועצת הרבנים החילוניים קרא להכיר גם בהליך גיור לא-דתי, וגם במי שרק אביו יהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר