השר מתן וילנאי: "תלמדו מוכנות לשעת חירום מביתר-עילית"

השר להגנת העורף, מתן וילנאי היה אורחו של ראש העיר ביתר עילית. "תענוג להיות כאן בחברתכם; אסייע בכל התחומים שבסמכותי ובאחריותי", אמר. הרב מאיר רובינשטיין: "הפכנו ברבות הימים לעיר מטרופולין המשרתת את כל תושבי האזור ועל משרדי הממשלה והרשויות להתייחס אלינו בהתאם"

שאול כהנא | כיכר השבת |

"אני מזמין, ברשותכם, את ראשי הערים והממונים על הגנת העורף לבוא לכאן לביתר עילית כדי ללמוד מהי מוכנות מקצועית ונבונה לשעת חירום. היה לי העונג וההנאה לבקר ולשהות במחיצתם. אתם חברה אחראית ומסורה הפועלת בשיקול דעת נכון ומקצועי ואתם יוצרים בי מוטיבציה לסייע לכם. אעשה כל שביכולתי לסייע לכם בכל התחומים שבסמכותי ובאחריותי – כך אמר השר להגנת העורף, ח"כ מתן וילנאי בביקור שערך בעיר ביתר עילית כאורחו של ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין.

אל השר נלוו; ראש מטהו, אלון רוזן. מזכירו הצבאי, אורי כהן. מנהל מחוז י-ם ואיו"ש של 'רח"ל', מירון קרן. רמ"ד מרכיבי ביטחון בפקע"ר, שתו מטקיה וקצין רשויות של פקמ"ז בנפה, אחיה ריבלין.

השר וילנאי אמר כי יפעל גם לבקשתו של ראש העיר בנושא הפשרת הבניה בעיר. "אני מבין את מצוקת הדיור וכולנו רואים ושומעים את הקולות בכיכרות. אתם אכן אינכם נוטלים חלק בהפגנות הללו אך קולכם - שתיקתכם נשמעת היטיב. אין ספק שביתר יכולה להוות פתרון טוב וזמין להקל על מצוקה זו ואעלה את העניין בפורומים המתאימים" – הבטיח השר וילנאי.

את סיורו פתח השר במרכז החירום העירוני שבו ממוקם מרכז ההפעלה לשעת חירום. מנכ"ל העירייה, הרב יהודה גרליץ סקר בהרחבה את פעילות המוקד המהווה מוקד ביטחוני ועירוני משולב. "המוקד מאובזר במיטב מערכות הקשר הבקרה והאמצעים הויזואליים ומסונכרן עם כל שירותי הביטחון והחירום ולא אחת מזעיקים המוקדנים את כוחות הביטחון ומתריעים ב'זמן אמת' מפני סכנות מיידיות".

וילנאי: מברך ומגבה

בישיבת העבודה שנערכה באולם מליאת העירייה העלה הרב רובינשטיין את בקשות העירייה למוכנות לשעת חירום ובהם; השלמת מרכז החירום וציוד למחסן מל"ח. טיפול בגדר הביטחון. תוספות מרכיבי ביטחון והצלה וסיוע להעברת מידע בשעת חירום לאוכלוסיה החרדית.

ראש העיר סיפר כי פיקוד העורף בוחן פתיחת המכשירים הסלולאריים הכשרים לקבלת הודעות בשעת חירום ובימים הקרובים ייוועד יחד עם נציג פקע"ר עם מזכיר וועדת הרבנים לענייני תקשורת בעניין.

הרב רובינשטיין ציין כי מגוון השירותים הקהילתיים שבעיר, מהווה מוקד משיכה מרכזי לתושבי היישובים הסמוכים והופכים אותנו לעיר מטרופולין וכך על משרדי הממשלה להתייחס לעיר. בישיבה השתתפו; סגן רה"ע, הרב שלמה שרעבי. מחזיק תיק הביטחון, הרב מיכאל נקי ובכירי העירייה.

השר וילנאי אמר כי הוא מברך ומגבה את תוכניותיו של ראש העיר וכי יסייע בכל התחומים שבאחריותו. השר סיפר כי זה עתה חזר מישיבה עם רוה"מ על 'חזית העורף'; "אין ספק שהעורף הפך לחזית וכך אנו מתייחסים לאזרחי ישראל בכל הערים. אנחנו עם מלוכד, וצדקת דרכינו, כפי שבאה לידי ביטוי כאן בביתר, היא הערובה לקיומינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר