הסערה הבאה? שלדי אדם בחוף בקיסריה

בחוף האקוודוקט בקיסריה נמצאו שלדי אדם עתיקים. רשות העתיקות: "העצמות לא שייכות ליהודים", אבל ב"אתרא קדישא" לא משתכנעים. לפני כשנה וחצי התגלו במקום שלדים נוספים וחצי שנה מאוחר יותר התגלה גם סרקופג – ארון קבורה עתיק. ברשות העתיקות אמרו כי לא הובא לידיעתם נושא השלדים, מכיוון שעל פי החוק הן לא מוגדרים כעתיקות

אלי ג'אן | כיכר השבת |

הסערה הבאה? לפני כשבועיים נמצאו בחוף האקוודוקט בקיסריה שני שלדי אדם. העצמות נלקחו למכון לרפואה משפטית באבו כביר, וברשות העתיקות טוענים שהם שייכים לנוצרים או למוסלמים, אבל לא ליהודים.

בני משפחה שטיילו דרומית לחוף, במקום שאינו מוכרז, הבחינו בשני השלדים מבצבצים מבין החולות.

בני המשפחה יצרו קשר עם המשטרה שתוך דקות ספורות ששלחה מספר ניידות.

גם צוות זיהוי פלילי הגיע למקום והחל לערוך בדיקות ראשוניות. במשטרת חדרה מסרו כי על פי הממצאים הראשוניים שנערכו על ידי הצוות, נקבע כי השרידים הינם ישנים מאוד ואינם שייכים לתקופתנו.

לפני כשנה וחצי התגלו במקום שלדים נוספים וחצי שנה מאוחר יותר התגלה גם סרקופג – ארון קבורה עתיק. ברשות העתיקות אמרו כי לא הובא לידיעתם נושא השלדים, מכיוון שעל פי החוק הם לא מוגדרים כעתיקות.

מומחים טוענים כי במקום כמה בתי קברות נוצריים שהוקמו לפני 2000 שנה או סמוך לתקופה המוסלמית, לפני 900 שנה..

ומה לאתרא קדישא יש לומר? הרב דוד שמידל יושב ראש הארגון סיפר כי המקום שורץ קברים. "הם אומרים שלא היו שם יהודים, אבל אנחנו יודעים שפעלה במקום קהילה גדולה", הוא אומר ל"כיכר השבת".

הרב שמידל אמר כי הנושא ייבדק על-ידי אנשיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר