ב' זה אוהל - הפעם תפילה

היה מאבק? אלפים ברמת אביב גדשו את אוהל חב"ד

זה היה מחזה כמעט דמיוני: אלפי תושבי רמת אביב ג', השכונה שחוותה בשנתיים האחרונות מלחמות דת ללא הפסקה, גדשו במהלך יום הכיפורים את אוהל חב"ד שהוקם במיוחד לכבוד היום הקדוש. רגע השיא: תפילת נעילה, אז גדשו את האוהל רבים מהתושבים, כשרבים-רבים עומדים בכניסה. תיעוד (בארץ)

ישראל אהרן | כיכר השבת |
(ערן דרור לבנון)

הצלחה חסרת תקדים לפעילות חב"ד ברחבי הארץ במהלך יום הכיפורים: מאות-אלפי יהודים גדשו במהלך צום יום כיפור את אוהלי התפילה של בתי-כנסת חב"ד שנבנו במיוחד לקראת היום הגדול והקדוש.

ההצלחה חסרת התקדים הייתה דווקא בשכונת רמת אביב ג'. אלפים מתושבי העיר, גברים, נשים וטף, בחרו להתפלל באוהל התפילה הגדול של חב"ד, מול מרכז שוסטר, שהוקם על-ידי השליח לשכונה הרב שניאור חביב. רבים מההורים בחרו להביא את ילדיהם, חלקם בגיל הנעורים.

הרב חביב, כשמו כן הוא, חסיד חביב שקיבל את המוני התושבים בחיוך רחב ובמאור פנים.

אוהל התפילה היה מושקע: מזגני ענק הוצבו במקום, חוברות תפילה מיוחדות הונחו על כל כיסא, לצד ריפוד נייד, כל אלה התווספו לאווירה הנעימה ששררה באוהל התפילה.

היינו שם, במהלך יום הכיפורים, וראינו אותם - אלפי תושבי השכונה החילונית - כשהם זורמים כל העת לאוהל התפילה. לפתע, כל הכותרות, ההתלהמויות, המחאות, הצעקות, ההפגנות - נעלמו כשלא היו.

היה פה מאבק? שאלנו את הרב חביב. וזה, בחיוך של אושר, משיב לנו ברוגע: "אני לא חושב שהיה פה מאבק בכלל, בשבילי כולם רוצים פינת יהדות, גם פה ברמת אביב".

רגע השיא, כמה טבעי, היה בתפילת נעילה החותמת את היום הקדוש. המחזה היה מרהיב-עין: תושבים מילאו בזה אחר זה את אוהל התפילה, עד שכולם נאלצו לקום מהכיסאות, לקפלם ולהמשיך את התפילה בעמידה, כדי לתת מקום לכולם להיכנס. ועדיין, רבים נאלצו לעמוד ברחבת הכניסה.

זה היה רגע שלא יישכח בתולדות השכונה, שאך לפני חודשים היה נדמה כי המאבק נגד הדת הולך ומצליח שם: כל שכבות הגיל בשכונה, בנים ובנות (שישבו בנפרד כמובן), נושאים את עיניהם לשמים וצועקים יחד: שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד.

רמת אביב, יום הכיפורים, תשע"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר