מי כעמך ישראל

מחקר חדש חושף: רוב היוצאים בשאלה חוזרים בסוף בתשובה

מחקר חדש מגלה: רוב היוצאים בשאלה חוזרים לבסוף בתשובה. תוצאות המחקר החדש, חושפות את המגמה בקרב היוצאים בשאלה בשנים האחרונות. בערוצי הרדיו החילונים ניסו לפרוך את המחקר - שהתבסס על נתוני אמת. "זה לא יכול להיות, המחקר קצת הזוי", אמרו יוצאים בשאלה בתגובה (חדשות, בארץ)

ישראל אהרן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מחקר חדש מטריד בימים האחרונים את הארגונים האנטי-דתיים: רוב היוצאים בשאלה חוזרים לבסוף בתשובה.

המחקר מתייחס לצעירים מהציבור הדתי-לאומי, אבל אין ספק כי התוצאות משליכות גם על היוצאים בשאלה במגזר החרדי.

בשנים האחרונות מנסים לא מעט ארגונים - הנתמכים על-ידי קרנות אנטי-יהודיות - לסייע לצעירים החוזרים בשאלה. תוצאות המחקר מגלות שלמרות הכסף הרב שנשפך עבור אותם צעירים, רובם - 75 אחוזים! - חוזרים לבסוף בתשובה. רובם נקלטים בישיבות שונות ברחבי הארץ המספקות להם מענה רוחני, בסיוע אנשי צוות מתאימים.

בערוצי הרדיו החילונים ניסו לפרוך את המחקר - שהתבסס על נתוני אמת. "המחקר קצת הזוי, זה לא יכול להיות", טענה חרדית לשעבר, בראיון בתחנת 103.

חרדים במספרים

לקראת יום הכיפורים, פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, סקר מיוחד המגלה שורת נתונים מעניינים על יחס החברה הישראלית-יהודית לדת ולמסורת.

במסגרת הסקר רואיינו כ-7,500 איש מכל רחבי הארץ, המייצגים כ- 4.7 מיליון איש בגילאים אלה.

על פי ההגדרה העצמית של המשיבים לסקר, בקרב האוכלוסייה היהודית בני 20 ומעלה קיימים 8% חרדים, 12% דתיים, 13% מסורתיים-דתיים, 25% מסורתיים לא כל-כך דתיים, ו- 42% חילונים.

מנתוני הסקר עולה כי 5% מהיהודים מגדירים עצמם "חוזרים בתשובה": 22% מהחרדים מגדירים עצמם "חוזרים בתשובה", 17% מהדתיים ו- 9% מהמסורתיים-דתיים.

עוד עולה מהסקר, כי 72% מכלל היהודים בגיל 20 ומעלה, ביקרו בשנה האחרונה בבית-כנסת: 76% מהגברים ו-68% מהנשים. 24% מהחילוניים ביקרו בבית הכנסת בראש השנה או ביום כיפור (בשנה האחרונה).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר