לזכר השווער: ראש-הממשלה מחדש את חוג התנ"ך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחדש את פעילות חוג התנ"ך והוא ייקרא על שם חמיו של ראש הממשלה, שמואל בן-ארצי זכרונו לברכה, שהיה חוקר, מחנך ומורה גדול לתנ"ך, וגידל דורות רבים של תלמידים ומורים. ראש הממשלה יודיע על המסורת שהוא מחדש מחר באזכרה במלאות 30 למותו של חמיו

יוני גבאי | כיכר השבת |

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחדש את פעילות חוג התנ"ך שהיתה נהוגה בימי ראשי הממשלה דוד בן-גוריון ומנחם בגין.

חוג התנ"ך ייקרא על שם חמיו של ראש הממשלה, שמואל בן-ארצי זכרונו לברכה, שהיה חוקר, מחנך ומורה גדול לתנ"ך, וגידל דורות רבים של תלמידים ומורים.

שמואל בן ארצי שהיה סופר ומשורר, כתב גם ספרים על התנ"ך, ביניהם: "התנ"ך שעשועי", "ירושלים עירך" וכן ספר על חגי-ישראל.

חוג התנ"ך יתקיים במעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים וייקחו בו חלק חוקרי תנ"ך, אישי ציבור ואזרחים שיוזמנו להשתתף בו.

ראש הממשלה יודיע על המסורת שהוא מחדש מחר באזכרה במלאות 30 למותו של חמיו.

האזכרה תתקיים מחר, בשעה 10:30 בבית-העלמין בגבעת שאול, חלקת האצ"ל, הר תמיר. יישאו בה דברים בני המשפחה ותלמידיו של שמואל בן-ארצי ז"ל – העיתונאי גדי סוקניק והזמר-חזן דודו פישר.

בתחילת השבוע באזכרה לזכרו של בן-גוריון אמר נתניהו: "אני זוכר את חוג התנ"ך המפורסם שהוא הקים. לימים אף גיליתי שחמי, שמואל בן ארצי זיכרונו לברכה, שהיה סופר ומורה לתנ"ך כל ימי חייו, לקח חלק פעיל בחוג הזה.כשבן-גוריון הגיע לגיל שמונים, נסע שמואל לשדה בוקר, לכאן, עם בני משפחתו, כולל רעייתי שהייתה אז ילדה קטנה. הם באו לחגוג עם בן-גוריון ועם חוג חבריו את יום הולדתו של ראש הממשלה לשעבר .

"בן-גוריון הבין שספר הספרים הוא המנדט שלנו על ארצנו, כפי שאמר באותה התבטאות בלתי נשכחת בפני ועדת פיל ב-1936. הוא ראה בתנ"ך את סיפורו המופלא של עם ישראל. המורשת הרוחנית, התרבותית וההיסטורית הייחודית לעמנו, שהיא גם אחת מאבני היסוד של התרבות האנושית כולה.

בן-גוריון האמין שכל ילד וילדה בישראל חייבים ללמוד את התנ"ך, חייבים להכירו ולשאוב ממנו השראה, מאוצרותיו התרבותיים, הלשוניים, הרוחניים. הוא היה קנאי לתנ"ך וללשון העברית, אך לא על חשבון לימודי השכלה כללית ומדעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר