אבישי בן-חיים: "בבית שמש נוסדה התחבורה בשבת"

מגיש הטלוויזיה והרדיו אברי גלעד נגד תחבורת ציבורית בשבת. הבוקר (שלישי), בתוכניתו 'המילה האחרונה' בגלי צה"ל עם אבישי בן-חיים, העלה גלעד את נושא התחבורה בשבת. בן-חיים האשים את הקיצונים מבית שמש שגרמו במעשיהם להפעלת התחבורה ביום השבת. האזינו לשיחה המשותפת

ישי כהן | כיכר השבת |
בן-חיים עם חרדים ((צילום: פלאש 90))

מגיש הטלוויזיה והרדיו אברי גלעד נגד תחבורת ציבורית בשבת. הבוקר (שלישי), בתוכניתו 'המילה האחרונה' בגלי צה"ל עם אבישי בן-חיים, העלה גלעד את נושא התחבורה בשבת. בן-חיים האשים את הקיצונים מבית שמש שגרמו להפעלת התחבורה ביום השבת.

גלעד שאל את בן-חיים: "תחבורה ציבורית בשבת - כן או לא?". בן-חיים השיב: "זה לא ענייני, זו צריכה להיות החלטה חילונית, שהחילונים יריבו בניהם ויחליטו. אני מאוד מקווה שיחליטו שאין תחבורה ציבורית בשבת, אבל יש דבר ברור שהחרדים צריכים לומר לעצמם: בבית שמש ובקווי המהדרין בירושלים השגנו את התחבורה הציבורית בשבתות ואת חילול השבת".

אברי גלעד השיב ואמר: "זה מה שגורם לי לחשוב שאני נגד תחבורה ציבורית בשבת, כי זה מרגיש כמו פעולת תגמול. אני חושב שגם קווי מהדרין זה פעולת תגמול. יש עכשיו ספר שהוציאו שני בלגים: האם ישראל תשרוד את עשר השנים הבאות. נדמה לי שבפעולות תגמול פנים-חברתיות לא נשרוד את עשר השנים הקרובות, אולי עשר כן, עשרים לא".

בהמשך, הוסיף גלעד: "נדמה לי שחילול מוחלט של השבת והפיכתה ליום שכל בתי העסק פתוחים והתחבורה ציבורית נוסעת - אני לא יודע... גם כחילוני נעים לי עם אווריה של שבת, האווירה של שבת לא סובלת בחוויה האישית שלי את עשן הדיזל של האוטובוס".

בן-חיים סיכם: "זה מחובר לקווי המהדרין ומי שאומר - מבין החרדים, או למשל כמוני: 'סליחה, מה החילונים מתערבים באיך החרדים נוסעים?', לא יכול עכשיו להגיד 'לחרדים מותר להתערב ולומר איך החילונים נוסעים בשבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר