היסטוריה: הרוכלים והבסטות עוזבים את 'מלכי ישראל'

רחוב מלכי ישראל, המשמש כציר המרכזי בשכונת גאולה בירושלים, עשוי לשנות את פניו בחודשים הקרובים, וזאת במסגרת שדרוג המרחב הציבורי. לאחר מאמץ ממושך, בתהליך ארוך ורגיש, ממלא מקום ראש העיר, יוסי דייטש יחד עם אנשי האגף לקידום עסקים, הגיעו לפתרון שיביא לפינוי הבסטות והרוכלים מהרחוב

חזקי שטרן | כיכר השבת |
בסטה ברחוב מלכי ישראל (צילום: כיכר השבת)

רחוב מלכי ישראל, המשמש כציר המרכזי בשכונת גאולה בירושלים, עשוי לשנות את פניו בחודשים הקרובים, וזאת במסגרת שדרוג המרחב הציבורי.

כצעד ראשון בשדרוג, אחד הסממנים הוותיקים של הרחוב - תופעת הרוכלים והבסטות, שעם השנים התפשטת והתרחבה למימדים גדולים, ייעלמו מהמדרכות העמוסות.

תופעת הרוכלות בשכונת גאולה, הקשתה את חייהם של העוברים ושבים. הדוכנים חרגו מהשטח שהוקצה להם, ואילצו לא אחת את הולכי הרגל לרדת לכביש הסואן.

בנוסף, חלק מהבסטות שהוקמו עם הזמן שמשו כגורם מתחרה בלתי הוגן לבתי עסק רבים ברחוב, כאשר עם הזמן הרוכלים שקבלו רישיון להפעלת הרוכלות, השכירו את הדוכנים בניגוד לנהלים.

לאחר מאמץ ממושך, בתהליך ארוך ורגיש, ממלא מקום ראש העיר, יוסי דייטש יחד עם אנשי האגף לקידום עסקים, הגיעו לפתרון שיביא לפינוי הבסטות והרוכלים מהרחוב.

לפי הסיכום בין הצדדים, יגויס תקציב יעודי לפיצויים לבעלי הבסטות שיפסיקו לעסוק ברוכלות, וזאת לאחר אישור של המחלקה המשפטית בעירייה. חלק מן הדוכנים מפונים בימים אלו וחלקם יתפנה בהסכמה עד ערב פסח הקרוב.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר דייטש כי "למרות שמרבית הרוכלים פעלו בניגוד לרישיון שניתן להם, בכל-זאת מדובר במקור פרנסה של אנשים ויש למצות כל הידברות איתם בכדי להגיע להבנות, ואכן אנשי האגף לקידום עסקים קיימו דיונים רבים עם כל הרוכלים כדי להגיע להבנות".

"לאחר שנתיים ימים של עבודה מורכבת", מוסיף יוסי דייטש, "הושג הסכם טוב שמיטיב עם אזור העסקים בגאולה ומיטיב גם עם הרוכלים. הסכם זה הוא נדבך חשוב והיסטורי בפיתוח באזור, קיבלתי מאות תלונות מתושבי ירושלים על מפגע זה וב"ה כעת זה לקראת הסדרת העניין".

"כעת אנו עם הפנים לעתיד לקראת תחילת העבודות בציר מלכי ישראל, אשר ייטיבו עם כלל התושבים המבקרים והסוחרים באזור, בהסכם זה הוכח שאפשר להגיע להבנות גם בהסכמה ובהידברות על אף הנושא המורכב והטעון", אומר דייטש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר