קריאת מגילה? לא בבית-ספרנו

קבוצת סטודנטים מבית-ספר להנדסאי בניין ביקשה לדחות את מועד השיעור הקבוע להערב, או להזיז את השעות בשל קריאת המגילה. לדברי הסטודנטים, הנהלת בית-הספר להנדסאי בניין מסרבת לדחות את המועד וטוענת כי מדובר במוסד חילוני שאינו מחוייב לאירועים דתיים

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

קבוצת סטודנטים מבית-ספר להנדסאי בניין ביקשה לדחות את מועד השיעור הקבוע להערב, או להזיז את השעות בשל קריאת המגילה.

לדברי הסטודנטים, הנהלת בית-הספר להנדסאי בניין מסרבת לדחות את המועד וטוענת כי מדובר במוסד חילוני שאינו מחוייב לאירועים דתיים.

אחד מהסטודנטים יצחק קרוייזר מספר כי הוא וחבריו פנו במהלך השבוע האחרון לגורמים שונים אך ללא הועיל.

בפגישה שנערכה בין הקבוצה לסגן מנהל בית-הספר להנדסאים, הסביר האחרון כי אינו רואה שום סיבה לדחות את השיעור וטען בפני הסטודנטים כי היום הם מבקשים לדחות שיעור בשל קריאת מגילה, אך מחר יגיעו סטודנטים מוסלמים ויבקשו גם הם לדחות השיעור בשל חג שלהם.

אחד הסטודנטים השיב לסגן המנהל כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית שמחוייבת לאפשר לסטודנטים לקיים את מצוות היהדות והדגל שמופיע מאחורי סגן המנהל הוא דגל ישראל.

סטודנט אחר העיר כי גם במקרה בו מתקיימים חגים של מוסלמים מתחשבת הנהלת הטכניון בעובדה זו". אפילו כאשר היה 'סילבסטר', הנהלת הטכניון התחשבה ולכן מוזר שדווקא כאשר מדובר בחג יהודי אין כל רצון לבוא לקראת הסטדונטים".

בצר להם פנו הסטודנטים לח"כ מיכאל בן-ארי שפנה במכתב לשר החינוך גדעון סער ובין-היתר טען: "לא ייתכן כי במדינה יהודית לא יאפשרו לקרוא את מגילת פורים, אם היה מדובר במוסד בחוץ לארץ הייתה קמה זעקה, ודווקא כאן בארץ-ישראל אני חרד לשמוע על חוסר התחשבות משווע של מוסד כמו הטכניון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר