ראיון וידאו

החרדי שהותקף בגרזן מדבר: "הכיפה שחבשתי הצילה חיי"

זה קרה הבוקר בזמן שהרב נחום וויספיש עשה את דרכו לתפילה בכותל המערבי. ערבי ארב לרב וויספיש, התנפל עליו ופצע אותו באמצעות גרזן. בנו וחתנו של הרב מדברים עם אתר "כיכר השבת" ומספרים על הנס הגדול: "הכיפה שהיתה על ראשן הצילה אותו ממוות בטוח". צפו בראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(סוכנות הידיעות "חדשות 24")

זה קרה הבוקר בזמן שהרב נחום וויספיש עשה את דרכו לתפילה בכותל המערבי. ערבי ארב לרב וויספיש, התנפל עליו ופצע אותו באמצעות גרזן. הרב וויספיש התעמת עם המחבל וזה נמלט מהמקום.

בצהריים פגשנו את בנו וחתנו בכניסה לבית החולים 'הדסה עין כרם' שם מאושפז הרב במצב בינוני.

"הוא צועד כל יום הליכה רגלית לכותל עשרות שנים", מספר חתנו אברהם חיים אייזנשטיין. "היום, כשהוא חזר מהכותל הוא הרגיש מאחורה מהלומה של גרזן. הכיפה שהיתה לו על הראש הצילה אותו ממוות בטוח".

איזנשטיין מתאר: "הוא הסתובב והערבי טלטל את הגרזן הלוך ושוב כדי שלא יוכל לקחת זאת ממנו. למרות זאת הוא גבר עליו והצליח לקחת ממנו את הגרזן. בשלב הזה, הוא נמלט מהמקום".

ויש לו גם קשר אקטואלי לחג הפסח הקרב ובא: "זה ממש נס כמו ביציאת מצרים. גם בירושלים הריבונית אי אפשר ליהודי חרדי לצעוד לכותל המערבי, הגנה מינימלית כבר אין לו, אין לנו על מי לסמוך אלא על הקב"ה".

בנו יוסף וויספיש סיפר: "אבא סיפר לנו שהוא קיבל מכה מאחורה בגרזן מערבי בחזרה מהכותל. הוא הסתובב וראה ערבי עם גרזן. אחרי שנאבק בו, הערבי נפל. בעודו נופל הוא מלמל משהו, אבא לא הצליח להבין מה זה".

(צילום: ישי כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר