הותרו לפרסום שמות ההרוגים: בני משפחת אטיאס ממושב בר יוחאי

הרב גרוסמן סופד: "בחגיגה אתמול, האב סירב לעזוב את בתו שניצלה"

הותרו לפרסום שמות ההרוגים בתאונה: משפחת אטיאס ממושב בר-יוחאי. בשיחה ל"כיכר השבת", סופד רבי יצחק-דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק למשפחה: "בני המשפחה השתתפו אמש בהכנסת ספר-תורה במגדל העמק. האב החזיק כל העת את ביתו בת השבע. 'היא רוצה להיות קרוב לסה"ת', אמר האב. 'בוודאי, היא צודקת, התורה מגינה ומצילה', אמרתי, ולא ידעתי מה ניבאתי. הבת ניצלה (בארץ)

חיים שקדי | כיכר השבת |
האב עם בתו שניצלה, אמש (צילום: משה אביב)

שעות לאחר האסון המזעזע בטבריה, בה קיפדו את חייהם שמונה בני משפחה אחת מהמושב בר יוחאי שבסמוך להר מירון, הותרו כעת לפרסום כי ההרוגים בתאונה הם בני משפחת אטיאס ממושב בר-יוחאי. בשיחה מיוחדת ל"כיכר השבת", סופד הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של 'מגדל העמק' למשפחה, אותה הכיר היטב.

ההרוגים בתאונה הם, אבי המשפחה רפאל עמרם אטיאס בן 42 מנהל בית ספר 'מפתן' בצפת, רעייתו יהודית בת 42, ושישה מילדיהם - הבת אביה בת 17, התאומים שמעון נריה ואלישיב חיים בני 16, הבת שירה בת 11, הבת תאיר בת 8 והילדה הקטנה נועה בת 4. רק הילדה רחל בת ה-7 נילצה לאחר שעפה מהרכב.

במגדל העמק נערך אמש מעמד חנוכת הבית לבית כנסת חדש, שעתה נשלמה בנייתו, שנבנה מהמסד ועד הטפחות על-ידי סב המשפחה, הרב שמעון אטיאס, מוותיקי המחנכים במוסדות 'מגדל אור', במעמד השתתפו כל בני המשפחה ששעות ספורות לאחר-מכן נספו בתאונה המחרידה.

הסב, הרב שמעון אטיאס, מוכר כאדם צנוע, מחנך דגול זה קרוב לארבעים שנה, אשר מפתו חסך כל ימיו עבור בניית בית כנסת וכתיבת ספר תורה. אתמול, הוא זכה לחנוך את בית הכנסת ולהכניס שני ספרי תורה למקום.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר הגרי"ד גרוסמן, נשיא מוסדות 'מגדל אור', על שמחת הכנסת ספר תורה שנערכה אמש (שני) בעיר, בה השתתפו בני משפחת אטיאס, שעה קלה בטרם נגדע פתיל חייהם.

"השמחה רבתה במקום", מספר הגרי"ד גרוסמן שכיבד את האירוע בהשתתפותו ל"כיכר השבת", "הבן רפאל שהתגורר במושב בר יוחאי, שוחח עמי אמש וסיפר לי על פעליו בחינוך. 'הינך ממשיך דרך אביך היקר', אמרתי לבן, שהחזיק כל העת את ביתו בת השבע צמוד אליו".

"'היא רוצה להיות קרוב לספרי התורה', התנצל בפניי האב נבוך מעט. 'בוודאי, היא צודקת, תורה מגנא ומצלה. התורה מגינה ומצילה', אמרתי, ולא ידעתי מה ניבאתי, והוספתי לברכה "כי הם חיינו ואורך ימינו", בזכות התורה שיהיה לה אריכות ימים ושנים טובות", מוסיף הרב גרוסמן בהתרגשות.

הרב גרוסמן ממשיך ומספר כי "עם שעות הבוקר המוקדמות אני מקבל טלפון לביתי. על הקו היו בני המשפחה המתגוררים במגדל העמק, שסיפרו לי על הטרגדיה הכואבת. רק הבת נשארה. הבת שעמדה ליד ספרי התורה".

"קמתי נסער וכינסתי את אלפי ילדי המוסדות לקריאת תהילים ואמירת משניות לזכר המשפחה היקרה שנקטפה בגזירת שמיים", מספר הרב גרוסמן, "אמרתי לתלמידים, שבחנוכת המשכן בחר הקב"ה להמית את נדב ואביהוא בני אהרון, הכהן הגדול. אכן, אהרון קיבל בדומייה את גזרת שמיים "וידום אהרון". אמנם, בני ישראל בכו וייללו על הגזירה, כפי שכתוב "וכל בית ישראל יבכו את השרפה אשר שרף ה'".

"אתמול היה כאן חנוכת משכן, מקדש מעט, ובחר ה' קרבנות ראויים וטהורים להעלותם השמימה. בני המשפחה בוודאי יצדיקו שם שמיים באהבה ובדומייה, אבל על בני ישראל מוטלת החובה לבכות את השריפה אשר שרף ה' ולהתבונן על מה עשה ה' ככה", אומר הגרי"ד גרוסמן וקולו נשנק מבכי עצור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר