הגרפיטי ב'יד ושם'; גינויים חריפים. המשטרה חושדת בקיצוניים

הוונדליזם וריסוס כתובות הנאצה והגרפיטי בידי אלמונים במהלך הלילה במוזיאון 'יד ושם' בירושלים, בהם נכתב בין היתר: "תודה היטלר על השואה הנהדרת", גוררים תגובות קשות במערכת הפוליטית והציבורית בישראל. הרב ישראל מאיר לאו, יו"ר מעוצת 'יד ושם', אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בחילול השם ממדרגה ראשונה, אני מזועזע"

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרפיטי ב'יד ושם', הבוקר (צילום: קבוצת העיתונאים רוטרניק)

הוונדליזם וריסוס כתובות הנאצה והגרפיטי בידי אלמונים במהלך הלילה (שני) במוזיאון 'יד ושם' בירושלים, גוררים תגובות קשות במערכת הפוליטית והציבורית בישראל.

בכתובות הגרפיטי שרוססו בין היתר על קיר הזיכרון ברחבת כיכר גטו ורשא במוזיאון, נכתב: "תודה היטלר על השואה הנהדרת שסידרת לנו רק בזכותך קיבלנו מדינה מהאום! המאפיה הציונית העולמית".

האלמונים ריססו כתובות נוספות בהן נכתב: "אם היטלר לא היה, הציונים היו ממציאים אותו", "מדינת ישראל היא האושוויץ הרוחני של עדות המזרח", "יהודים התעוררו, משטר הרשע הציוני מסכן אותנו" וכן ציור של השביל המוביל למחנה ההשמדה אושוויץ.

המשטרה, פתחה מיד בחקירה ובצהריים מעריכה כי קבוצות חרדים קיצוניות הן שעומדות מאחורי המעשה הנפשע, אולם בודקים כיווני חקירה נוספים.

הרב הראשי לתל אביב-יפו, ויו"ר מועצת 'יד ושם', הרב ישראל מאיר לאו, מגנה בחריפות את כתובות הנאצה. בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר הרב לאו כי "החדירה למתחם מוזיאון יד ושם, הנוסח של כתובות הנאצה ונטיעת התחושה המוטעית כאילו הן מייצגות ציבור שלם העומד מאחוריהן, משחקות לידי הגרועים שבשונאי ישראל".

"אין מילים כדי לגנות את הוונדליזם הזה", מוסיף הרב לאו. "מדובר בחילול ה' נוראי ממדרגה ראשונה, אני מזועזע", מסיים הרב לאו.

גם שר ההסברה והתפוצות הממונה על מניעת האנטישמיות יולי אדלשטיין גינה בחריפות את ריסוס הכתובות ואמר: "ריסוס כתובות בבית המהווה זיכרון למיליוני נספים הוא יריקה בפרצופם של מדינת ישראל ושל המתים וביזוי זיכרונם. אני משוכנע שמשטרת ישראל תגיע לאלמונים במהרה וקורא לרשויות החוק למצות עימם את מלוא חומרת הדין".

שר החינוך גדעון סער, שעודכן במעשה על-ידי יו"ר יד ושם, אבנר שלו, אמר כי "מי שחילל וטינף את יד ושם בכתובות מופרעות אלה, עשה זאת במטרה לפגוע ברגשות הציבור".

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הורה בשיחה שקיים עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב ניסו שחם, לחקור את המקרה "ולשים יד במהירות על מבצעים שפלים של אירוע מזעזע בו נפגע אחד מסמליו הבולטים של עם ישראל".

(צילום: קבוצת העיתונאים רוטרניק)
(צילום: קבוצת העיתונאים רוטרניק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר