ישראל עושה היסטוריה

נתניהו חנך את הרכבת הקלה שתחבר את בני ברק לערי גוש דן

מפת התחבורה בישראל רושמת היסטוריה: היום הושק הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן. השקת הקו הראשון של הרכבת הקלה, תחבר בין בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, פתח תקווה ועיר התורה והחסידות בני ברק (בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נתניהו חונך את הרכבת הקלה, היום. משמאל: סגן השר החרדי אורי מקלב

מפת התחבורה בישראל רושמת היסטוריה: בצהריים הושק הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן. מטרופולין תל אביב הצטרף היום לערים המתקדמות בעולם, עם השקת הקו הראשון של הרכבת הקלה, ה'דנקל', המחבר את בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה.

החל ממחר בבוקר (יום שישי), יוכלו תושבי גוש דן לעלות על הרכבת - ולעשות היסטוריה. בשעה 5:40 בבוקר, תצא הנסיעה המסחרית הראשונה של הרכבת מפתח תקווה.

הקו האדום יעבור בעזרת השם בערים הבאות: בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה. אורך הקו 24 ק"מ, מהם 12 ק"מ מתחת לפני הקרקע. בקו 34 תחנות, מהן 10 תת-קרקעיות ו-24 במפלס הרחוב. עוד נמסר, כי המרחק בין התחנות העיליות הוא כ-500 מטר, ובין התחנות התת קרקעיות – כקילומטר. על פי נתוני משרד התחבורה, הקו האדום צפוי להסיע כ-80 מיליון נוסעים בשנה.

המעמד החגיגי של השקת הקו האדום של הרכבת הקלה, התקיים בצהריים במרכז התפעול של הרכבת בקריית אריה, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה. לצידם, השתתפו בכירים ממשלתיים, ובהם: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ, סגן שרת התחבורה אורי מקלב, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, יו"ר נת"ע עו"ד מיה ליקוורניק, מנכ"ל נת"ע חיים גליק, מנכ"ל תבל מטרו עמירם אוחיון, ראשי הרשויות בתוואי הקו ועוד.

נתניהו ורעייתו, יחד עם השרים והבכירים הנוספים, הגיעו לחנוכת הרכבת בנסיעה ברכבת החדשה. במהלך הנסיעה, הוצג למשתתפים סיכום מהפעילות הגדולה, וכן הוצגה המוכנות המלאה להפעלה מסחרית מלאה.

בנאומו של נתניהו, הודה ביקש להודות למספר מצומצם של בכירים, ובהם שר התשתיות כץ, שר האוצר סמוטריץ שרת התחבורה רגב וסגן השר הרב אורי מקלב.

"זהו יום היסטורי", אמרה שרת התחבורה מירי רגב בנאומה, "וכמה סמלי שהיום אנו חונכים קו שמהותו הוא 'חיבור'. דווקא בימים של פילוג והקצנה, הקו החדש מלמד אותנו לחבר ולגשר על השונה – בין תושבי בני-ברק לתל אביבים, בין השכונות הוותיקות של בת ים למגדלי העסקים החדשים ברמת גן, בין ותיקי גבעתיים לגרעינים הצעירים בפתח תקווה. קו אדום עם כל הגוונים שיתרום לאיכות החיים של מיליוני אזרחים".

הקמת הקו לקחה קרוב לעשר שנים, וזאת לאחר הריסתו של גשר מעריב בשנת תשע"ה. חנוכת הקו, היום, היא שלב ראשון במערך הסעת המונים שתכסה את כל חלקי גוש דן.

בארגוני השמאל, כרגיל, ניסו לשבש את החגיגה וקיימו מחאות. "נתניהו המנותק", קוננו באחד הארגונים בזעם, "חסם חצי מגוש דן כדי לבוא להצטלם ברכבת הקלה, בזמן שמדינת ישראל דוהרת ב-200 קמ״ש אל תוך קיר בטון". לדבריהם של דוברי המחאות, "המאבק ימשיך לרדוף את חברי ממשלת החורבן בכל מקום אשר ילכו, כדי להזכיר להם שעם ישראל חזק מהם ולעולם לא יאפשר להפוך את מדינתו לדיקטטורה משיחית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר