הרב גרוסמן ויהורם גאון מקימים ערוץ טלוויזיה

המכרז להקמת ערוץ ייעודי למורשת ישראל נסגר. את הקבוצה הזוכה מוביל מוטי שקלאר, לשעבר מנכ"ל רשות השידור, וחברים בה הרב יצחק דוד גרוסמן, הזמר והיוצר יהורם גאון ואיש העסקים החבדני"ק פרופ' שלמה קאליש. בין הגופים העומדים מאחורי הקבוצה נמצא "אורות", המשלב כיום תכנים יהודיים באתר YNET

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
הרב גרוסמן (צילום: פלאש 90)

עידן חדש במדיה הטלוויזיונית בישראל: המכרז להקמת ערוץ ייעודי למורשת ישראל נסגר. קבוצה בהובלתו של מוטי שקלאר, לשעבר מנכ"ל רשות השידור, זכתה במכרז ותקים בקרוב ערוץ שיעסוק במגוון רחב של נושאים ממורשת ישראל, השקפה יהודית, היסטוריה, תרבות ומסורת של העם היהודי.

החברה בישראל מגלה בשנים האחרונות התעניינות עמוקה בשורשים של העם היהודי. ששים שנה אחר הקמתה של מדינת ישראל, הישראלים מפנים את המבט לאחור וחפצים לגלות מהיכן באו אבות אבותיהם קודם שהקימו את התנועה הציונית.

ההכרה כי לעמם קיימת מסורת והיסטוריה עתיקת שנים מרתקת אותם ומניעה אותם להעמיק את ידיעותיהם ביהדות ובמורשת ישראל.התופעה ניכרת במגוון תחומים, מוזיקה יהודית מקורית, סוגה ספרותית שעוסקת בנושאים יהודיים, יצירות תרבותיות שונות, ועוד.

את המגמה מובילים, בין השאר, אמנים ואישי רוח ידועים שהופכים את הנהירה הזו לדבר מקובל ונחשב. לאור ההתפתחויות הללו, פרסמה המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין לפני חודשים ספורים מכרז למתן רישיון מיוחד למשדר ערוץ ייעוד למורשת ישראל.

שר התקשורת משה כחלון אמר אז כי "ערוץ מורשת, כמו גם ערוצים ייעודיים נוספים, הוא צורך חיוני במדינה רב-תרבותית כמו ישראל. הפעלתו של הערוץ תתרום לפלורליזם בחברה הישראלית, לגוון התכנים על המסך, ותיתן ביטוי ראוי למורשת היהודית".

ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, אמר עם פתיחת המכרז כי "יש לקוות כי ערוץ יעודי למורשת ישראל ימלא חוסר תוכניתי המתקיים בימים אלה בטלוויזיה המסחרית והרב ערוצית ויהווה חלופה תרבותית ראויה לתוכניות הריאליטי ולשלטון הרייטינג. התנאים שנכללו במכרז, ובייחוד בכל הקשור לאפיון הערוץ, השקעה בהפקות מקור והאפשרות להפצה באמצעות תחנת שידור ספרתית (D.T.T), יש בהם כדי לשפר את הסיכוי כי ערוץ ייעודי למורשת ישראל, קום יקום".

אמש, כאמור, נסגר המכרז בנצחונה של קבוצה בה חברים אישי ציבור משפיעים מכל התחומים. את הקבוצה מוביל מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, וחברים בה הרב יצחק דוד גרוסמן, הזמר והיוצר יהורם גאון, איש העסקים, חסיד חב"ד, פרופ' שלמה קאליש.

מאחורי הקבוצה עומדים גופים נוספים, ביניהם "אורות – טלוויזיה יהודית", המשלב כיום תכנים יהודיים באתר YNET. המשקיע בקבוצה הוא איש העסקים יצחק מירילשווילי, בנו של איש העסקים היהודי מגיאוריה, העוסק רבות בפעילות פילנתרופית, מיכאל מירילשווילי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר