פאדיחה: יהורם גאון ציטט בתכניתו "פסק הלכה" סאטירי

הזמר והשדר, ביקש לעמוד בתכניתו השבועית על פסקי הלכי שעוררו סערה בתקופה האחרונה אולם מעד וציטט בין היתר גם 'פסק הלכה' של עמוד פייסבוק סאטירי הלועג להלכה (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

הזמר השחקן והשדר יהורם גאון, ציטט בתכניתו השבועית המשודרת ב'קול ישראל' פסק הלכה לא אמיתי שפורסם בעמוד סאטירי ברשת הפייסבוק.

גאון, ביקש לעמוד בדבריו על ההקצנה במגזר שומרי המצוות, וזאת לאור מספר פסקי הלכה שעוררו סערה בתקופה האחרונה, ובינהם הוראה בחסידות גור שלא להרים ילדים על הכתפיים במהלך שמחת תורה, הנחייה לה יש סיבה ידועה ומוכרת במגזר המקפיד על קלה כבחמורה.

את רצף פסקי ההלכות שהקריא, פתח גאון דווקא עם פסק הלכה ציני, שפורסם בעבר על ידי עמוד הפייסבוק הסאטירי "הרב פרוייכמן נחום מנדלברוט" המפרסם מעת לעת עיוות של פסק הלכה, ככה"נ מתוך מטרה להפוך את פוסקי ההלכה שבדור ללעג וקלס.

לדוגמא, פרסם השבוע "הרב פרוייכמן" פסק הלכה לפיו: "אסור להוריד כיפה בפני מים! יש להתקלח עם הכיפה, לרחוץ בבריכה המופרדת עם כיפה, לשהות באמבט או אמבט-ג'אקוזי-בועות כשר עם כיפה ואפילו לצלול עם כיפה".

"אני לא יודע מי שואל את השאלות האלה, אני פחות מבין איך מישהו עונה בכלל" אמר גאון. "תשמעו למשל, הרב נחום בפסק הלכה, קובע כי..." וכאן צוטט גאון את 'פסק ההלכה' הסאטירי.

לאחר שצוטט בהמשך עוד פסקי הלכה, חלקם אף אמיתיים, סיכם גאון באומרו: "החברה הנענית לפסקים האלה היא מאוד חלשה באופייה".

את תגובתו של גאון לא ניתן היה להשיג נכון לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר