נתן זהבי נגד "יתד": אין אזכור ליום הזיכרון

שדר "רדיו ללא הפסקה" תקף את העיתון "יתד נאמן" מאחר והתעלם מיום הזיכרון לחללי צה"ל וקורבנות הפיגועים. "זה לא בגלל שזה קטע של חרדים, זה קטע של עצבים נטו" הבהיר (ברנז'ה, מדיה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נתן זהבי (צילום: פלאש 90)

השדרן נתן זהבי, המגיש תוכנית מאזינים ב"רדיו ללא הפסקה", יצא היום בפתח תוכניתו בהתקפה כנגד העיתון "יתד נאמן" בעקבות העובדה שלא פרסם כל אזכור על אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. זהבי הבהיר כי המתקפה אינה בגלל זהותו של העיתון אלא בעקבות הטקסט שלא נכתב; "אני מוכרח לומר לכם משהו, באמת, אל תקחו את זה בגלל שזה קטע של חרדים, זה קטע של עצבים נטו".

"לנגד עיניי העיתון "יתד נאמן", לא הרבה אנשים קוראים אותו - רק מהמגזר החרדי", הקדים זהבי, "יש אזכור אחד בכל העיתון. יש אזכור בעיתון על כל מיני תלמידי ישיבה שמתו, רבנים ורבניות שמתו, מחירי המקווה שעלו לעשרים שקל, 1001 נושאים מכוסים בעיתון הזה, אין אזכור שהיום זה ערב יום הזיכרון".

השדרן החילוני דפדף לעמוד מספר 4 שם מצא כי ישנה ידיעת מחאה על חילול שבת שהתרחש במתחם בו נערך אירוע על ידי ארגון "יד לבנים" בירושלים, "יש דבר אחד קטן שמאזכר ב"יתד נאמן" שזה ערב יום הזיכרון, ואתם לא תאמינו מה; בעמוד 4 ובפינה של העמוד הראשון למעלה, כתוב חילול שבת בפהרסיה בהכנות לטקס לזכר חללי מלחמות ופיגועים, היה חילול שבת בפהרסיה. רמיסת קדושת השבת בריש גלי בירושלים".

"זה האיזכור לחללי צה״ל, מישהו פירק סחורה לאירוע שיתקיים הערב ועדי ראייה שעברו במקום ראו שהם חיללו שבת, מעל זה יש ידיעה גדולה - כמעט חצי עמוד. איזה אנשים. תקשיבו מה אני עושה עם העיתון, אני מעיף אותו לפח" סיים זהבי את מחאתו.

מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי מסר בתגובה: "איננו נוהגים להגיב לקטע של עצבים נטו כפי שהיטיב להגדיר זאת אותו האיש.
לגופם של דברים עבור אלו התוהים בענין; הנושא של אי אזכור יום הזכרון הינה הוראה מקדמת דנא מגדולי ישראל זצוק״ל והעומד מאחוריה הינו העקרון שהסמכות לקביעת מועד היא של התורה, חז"ל, ועל פי מסורת ישראל".

מנהג אבותינו בידינו שהזכרון לכל הנופלים על קידוש השם בכלל הינו אך ורק בהוספת לימוד תורה, משניות ואמירת תהילים. אין בכך התעלמות מהנפטרים ואין בכך אמירה של התעלמות מנהלי הזכרון שקבעה המדינה. ברור לכל בר דעת שמי שנמצא במקום שיכול לגרום לחילול השם, הרי שבאותו רגע הוא נהפך לשגריר וחובתו דוקא לגרום לקידוש השם בהתנהגותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר