קריקטורה ב"הארץ" ערכה השוואה בין הרב שלום כהן לאנשי ארגון טרור

קריקטורה שפורסמה ב"הארץ", ערכה השוואה בין נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון הרב שלום כהן לפעיל ארגון הטרור 'בוקו חראם' הפועל נגד השכלה לנשים איסלאמיות (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(איור: עמוס בידרמן. באדיבות "הארץ")

"הארץ" משווה בין ש"ס לארגון טרור: מכתבו החריף של נשיא מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, הגאון רבי שלום כהן, נגד לימודי בנות באקדמיה שנחשף ב"כיכר השבת", הביא הבוקר (חמישי) את עמוס בידרמן, אמן, קריקטוריסט ומאייר ישראלי, לפרסם ב"הארץ" קריקטורה בה נערכת השוואה בין הרב לבין פעיל בארגון טרור.

בקריקטורה נראה מחבל חמוש החבר בארגון הטרור "בוקו חראם", ארגון טרור וג'יהאד אסלאמיסטי קיצוני סוני, עליו נכתב OUT, לצידו בצד השמאלי נראה נשיא מועצת החכמים של ש"ס, הרב שלום כהן, לצד הכיתוב IN. המסקנה לפי הקריקטורה היא: עד היום היה ארגון אסלאמיסטי שנלחם בנשים שלמדו השכלה, ולעתים אף הרג אותן, ומחליפה מעתה באיסור ההשכלה, היא תנועת ש"ס.

עמוס בידרמן שייצר את הקריקטורה, הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" על המסר אותו רצה להעביר: "בוקו חראם זהו פלג איסלאמיסטי קיצוני שאוסר על נשים ללמוד וללכת לבית-הספר, זהו פלג שפועל בעיקר בניגריה בחלק הקיצוני, הוא טוען שהתורה של האיסלם אוסרת השכלה לנשים. הפלג הזה שורף בתי ספר, לפעמים על יושביהם ולפעמים לא".

"אצלנו יש ארגון ומפלגה שנקראת ש"ס, נשיא חכמי התורה של המפלגה קובע את אותו דבר, אז הקריקטורה משווה את ש"ס מבחינת היחס להשכלה של נשים ולא מבחינת דברים אחרים, לבוקו חראם. הם מאמינים באותו דבר שנשים בעצם צריכות להיות עבד של הגברים". הוסיף בידרמן.

אתה לא חושב שהלכת רחוק מידי? "בוודאי שזו הקצנה. קריקטורה לוקחת עובדה מסוימת ומקצינה אותה כדי להראות כמה שהעובדה שהקריקטורה מתעסקת איתה, מגוחכת. אתה לא חושב שזה קיצוני שלא נותנים לנשים לנשום 50 שנה? אתה לא חושב שזה קיצוני ואבסורד? מילא בתקופה הברזל לפני 3,000 שנה אבל בימינו שלנו, צריך קצת להתקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר