עמוס שוקן ל"כיכר השבת": "600 מנויים עזבו אותנו"

לאחר הסערה שעוררו טורי הדעות בעיתון "הארץ" במהלך "צוק איתן", חושף כעת מו"ל "הארץ" בשיחה עם "כיכר השבת" את כמות ביטוליי המנויים שהיו לעיתון ולאתר (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מו"ל "הארץ" עמוס שוקן (צילום ארכיון: פלאש 90)

במהלך ימי הפסקת האש עסקים רבים אומדים את הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהמלחמה. בין אלו נמנית קבוצת "הארץ", שלעת עתה ספגה נזקים רבים בעקבות נטישת מאות מנויים מהעיתון ומהאתר, זאת בעקבות מאמרי דעה חריפים שעוררו ביקורת רחבה.

כעת, הנתונים הרשמיים נחשפים לראשונה ב"כיכר השבת" ולפיהם, מאות מנויים בחרו להפסיק את המנוי בעיתון ובאתר. עם זאת, בהנהלת הקבוצה אומרים כי אלפי מנויים חדשים הצטרפו במקביל.

מו"ל עיתון "הארץ" עמוס שוקן, הציג בשיחה עם "כיכר השבת" את כמות המנויים שעזבו את העיתון: "אני לא זוכר את המספרים בדיוק אבל נדמה לי שמדובר בשש מאות מנויים מלאים (כל השבוע ודיגיטל - צ.ג.) עזבו אותנו. כך גם שש מאות מנויים של עיתון סוף השבוע בלבד ושלוש מאות מנויי דיגיטל עזבו אותנו".

שוקן אומר כי למרות ירידת המנויים בשלוש האפשרויות, יש נתון אופטימי ולפיו מאות מנויים חדשים הצטרפו לאפשרות גלישה באתר: "מצד שני מה-14 ביולי נוספו לנו 2,000 מנויים לדיגיטל (כניסה לתוכן האתר באינטרנט - צ"ג)".

על החלטת מאות המנויים שלא להיות שותפים לדרך של "הארץ" אומר שוקן כי הוא אינו מופתע מכך: "בוא נזכור את הסיטואציה. יש לי ניסיון עם זה שכשיש מתח ביטחוני ו"הארץ" כותב דברים מסוימים אז אנחנו מקבלים ביטולים של מנויים. מאחר וזה חוזר על עצמו בהרבה אירועים כאלה, כמו במלחמת הלבנון הראשונה ואירועים אחרים, אז אני מבין שכך הם החיים".

"זה קשה ומצער", הוא אומר, "אבל בדרך כלל אנחנו מחזירים חלק גדול מהם אחר-כך. אני מקווה שנצליח לעשות זאת גם הפעם".

הסיבה העיקרית לנטישת המנויים הינה בעקבות מאמרו הנוקב של עיתונאי "הארץ" גדעון לוי, שהטיח האשמות נגד טייסי חיל האוויר והשווה את פעילותם ברצועת עזה לדמויות במשחק מחשב. "הם מצייתים באוטומטיות ובעיוורון מקפיאי דם הם לוחצים על הכפתור הנכון" כתב.

לפי המו"ל, הקוראים לא אהבו את הטור בלשון המעטה. "תראה", הוא אומר, "המאמר של גדעון לוי צוין על-ידי הרבה קוראים בתור מה שגרם להם להפסיק את המנוי וגם פה ושם דברים אחרים. זה קיבל תאוצה ברשתות החברתיות. אנשים שלא קראו את הטור בעיתון - קראו אותו באתר".

"ברור שזה פוגע כלכלית", הוא מודה. "כל מנוי שמצטרף מחזק כלכלית וכל מנוי שעוזב פוגע כלכלית. מה לעשות. נפגענו כלכלית מאוד מאי הפרסום בתקופה הזאת. אנחנו מנסים לחשוב מה לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר