מועצת העיתונות קבעה: גדעון לוי לא הפר את האתיקה העיתונאית

מועצת העיתונות החליטה כי העיתונאי גדעון לוי לא הפר את תקנון האתיקה העיתונאית במאמרו "הרעים לטיס" שעורר סערה. גדעון לוי ל'כיכר השבת': "אני שמח על ההחלטה" (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
גדעון לוי (צילום: פלאש 90)

מאז פרסום מאמרו של עיתונאי "הארץ" גדעון לוי, תחת הכותרת "הרעים לטיס", בו הטיח האשמות נגד טייסי חיל האוויר והשווה את פעילותם ברצועת עזה לדמויות במשחק מחשב, התקבלו תלונות רבות במועצת העיתונות כנגד העיתונאי.

לאחר בדיקה, המשנה ליועצת המשפטית של מועצת העיתונות, עו"ד אילן שדי, קיבל את הטענות כי דעותיו של לוי קוממו רבים בציבור, במיוחד כאשר פורסמו בעיצומו של מבצע צבאי ברצועת עזה.

למרות זאת, היועץ המשפטי קבע כי בחברה דמוקרטית מוטלת החובה לשמור על זכות הבעת הדעה של כל אדם באשר הוא וכי צריך גם לשמוע את הדעות שלא תמיד קלות לשמיעה. עוד קבע היועץ המשפטי של מועצת העיתונות כי כתיבתו של לוי לא הפרה את תקנון האתיקה העיתונאית.

במאמרו כתב לוי כי "הם (הטייסים - צ"ג) עושים עכשיו את המעשים הכי רעים, הכי אכזריים והכי מתועבים. הם יושבים בקוק־פיט ולוחצים על כפתורים וג'וי־סטיקים, משחק מלחמה. גוזרי חיים ומוות, ממקומם הרם בשמים הם רואים רק נקודות שחורות מתרוצצות בבהלה, נסות על נפשן, אולי גם כאלה שמניפים ידיים באימה נוראה מהגגות; החץ השחור מתכוון למטרה, וכבר מיתמרת פטריית עשן שחורה - פוף, רעד קל בכנף, פגיעה 'טובה', וכבר הם בגיחה הבאה".

לוי הוסיף: "הם גיבורים על חלשים, הכי חלשים, חסרי הישע שאין להם לא חיל אוויר ולא הגנה אווירית, בקושי עפיפון. והם נחשבים ה־גיבורים, גברים־גברים, שיגיעו רחוק גם בחייהם האזרחיים. יתחתנו עם הטובות לטייסים, יגורו ביישוב קהילתי, קברניטים באל על, היי־טקיסטים או אנשי עסקים, יצביעו ליאיר לפיד ולמרצ, ויגדלו את ילדיהם להיות אזרחים מהוגנים".

בעקבות המאמר הקשה ספג לוי קללות, גידופים ואף איומים על חייו, שהביאו לכך שהנהלת קבוצת "הארץ" בחרה שלא לקחת סיכונים, והציבה ללוי מאבטח צמוד.

גדעון לוי, עיתונאי "הארץ", מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני שמח על ההחלטה שהייתה מובנת מאליה בעיניי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר