הדרמה באפגניסטן

מכחיש ומתרץ: דובר הטליבאן על הראיון שהעניק לערוץ הישראלי

אחרי שעורר סערה כשראיון עמו פורסם בערוץ הישראלי, דובר ארגון הטליבאן שהשתלט על אפגניסטן מתרץ בטוויטר: "יש אולי עיתונאים מתחזים, אני לא דיברתי עם ישראלי" (תקשורת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
חייל טליבאן. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

סוהיל שאהין, דובר ארגון הטליבאן שהשתלט על אפגניסטאן, הגיב הלילה (בין שלישי לרביעי) לראיון הנדיר ושופע החיוכים עמו שפורסם בתקשורת הישראלית, והצהיר כי מעולם לא העניק ראיון למישהו שהציג את עצמו כישראלי.

"אני מקיים ראיונות רבים עם עיתונאים מדי יום, לאחר המהפכה באפגניסטאן", כתב באנגלית בציוץ בטוויטר. "יש אולי כמה עיתונאים שמחפשים, אבל אני בכל אופן לא עשיתי ראיון עם מישהו שהציג את עצמו מהתקשורת הישראלית".

בראיון עם שאהין, שפורסם אמש ב'כאן 11', הבטיח דובר הטליבאן מקטאר, ש"לא יהיו נזקים לרכוש או סיכון לחיי אדם". הוא אמר: "תכניתנו להגן על העם באפגניסטאן", והעביר מסרי פיוס למדינות העולם. "אנחנו רוצים שארצות הברית תשתף פעולה עם אפגניסטאן ושיהיו יחסים טובים".

דובר הטליבאן התייחס בראיון אף לצילומי הוידאו שהפכו לוויראלים ובהם נראים אזרחי המדינה מנסים לעלות על מטוס ולהצליח להימלט מן המדינה, ואמר כי הדבר לא מובן לו. "למה הם בורחים?" אמר. "החששות שלהם לא מעוגנים במציאות".

נשים מפגינות נגד הטאליבאן, בקאבול (ללא קרדיט)

בהזדמנות אחרת אתמול, אמר דובר הטליבאן שאנשי הארגון לא מחפשים נקמה. "כל מי ששיתף פעולה עם הממשלה האפגנית (שנפלה) ועם מעצמות המערב, תדעו שאנחנו לא נפגע בכם. אף אחד לא ידפוק על הדלתות שלכם ואף אחד לא יחקור אתכם".

דובר הטליבאן השיב גם לחשש רבות מנשות אפגניסטאן, באשר לזכויותיהן עם עליית האסלאם הקיצוני לשלטון, והודה כי הן תהיינה מוגבלות: "אנחנו נכבד את זכויות הנשים, אבל בכפוף לחוקי השריעה. הנשים שלנו מוסלמיות, וגם הן תשמחנה לחיות לפי ההלכה האסלאמית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר