"לא נלחם בשבילי"

הקים צוות חקירה: נפתלי בנט תובע חצי מיליון ש"ח על ציוצים

ראש הממשלה לשעבר עסוק בימים האחרונים בתביעות דיבה כנגד אזרחים, שלטענתו הפיצו עליו שקרים | היום, הוא הגיש את התביעה הראשונה כנגד פעיל ימין, שבתגובה הקים פרויקט גיוס המונים שיממנו את המשפט (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נפתלי בנט. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

העיתונאי החרדי לא לבד: ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, מימש את האיום והגיש היום (שני) תביעה נגד פעיל ימין מוכר, שכתב נגדו ברשתות החברתיות.

בנט הודיע כי הוא יוצא לדרך עם "תוכנית ניקיון ברשת", והתביעה הראשונה שלו במסגרת התוכנית שלו, היא כנגד פעיל הימין יגאל מלכה.

בנט החליט לתבוע את מלכה בסכום עצום של חצי מיליון שקלים, וזאת, לטענתו, בגלל שהוא פרסם והפיץ נגדו סדרת שקרים - "כאילו בנט גנב 50 מיליון שקלים מכספי מדינה לכיסו", כך בלשון התביעה.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בנט שלח בסוף השבוע האחרון למלכה מכתב התרעה, ללא תגובה. בנט, במידה ויזכה בתביעה, טוען כי הוא יתרום את התשלום למשפחות שכולות של חללי צה"ל.

בנוסף, אמר בנט, כי הוא הקים "צוות תחקירנים ומשפטנים שמטרתה לפעול כנגד תרבות הרעל והפייק ניוז שפשטה ברשתות בישראל. צוות זה אסף וארגן חומרים לאורך תקופה והכין תכנית מקיפה שתיושם בהדרגה בתקופה הקרובה".

לדבריו, "איני נלחם בשביל עצמי, אלא למען כל מי שחפץ בתיקון השיח הציבורי בישראל".

מלכה מצדו לא מתרגש מהתביעה של בנט, ואמר כי "האיש לא עוצר באדום! במהלך היום פנו אליי אזרחים נוספים שהנוכל דרש מהם פיצוי כספי והתנצלות. אני כרגע מרכז את כל הנתבעים תחת קורת גג אחת ופועל להסדרת ייצוג משפטי הולם עבור כולנו".

עוד אמר הפעיל החברתי: "הנה זה בא. ראו כי טוב ועכשיו בני גנץ בודק אפשרות להגיש תביעות דיבה נגד צייצני רשת. זו לא המלחמה שלי. זו המלחמה של כולנו! יוצא עכשיו מהכנסת אחרי שהעליתי בפני החכים שלנו את הדרישה לתקן את חוק החסינות כך שמי שמוגן מתביעות, לא יוכל לתבוע אזרחים".

כזכור, בשבוע שעבר דווח ב'כיכר השבת', כי בנט שיגר לעיתונאי יאיר לוי התראה לפני תביעה בדרישה שימחק ציוץ בו פרסם לפני מספר חודשים, תיעוד כביכול מביתו של בנט ברעננה וטען כי מדובר במימון מכספי המדינה.

במסגרת התביעה שהוגשה על ידי עורך דין עודד גזית נדרש לוי למחוק את הציוץ המדובר, לפרסם התנצלות ואף לשלם סכום של 10,000 שקל לטובת בנט.

הפרשן החרדי ישראל כהן שנכנס לעובי הקורה ניסה לפשר בין הצדדים ולהוריד את הסכום הגבוה יחסית, ואחרי דין ודברים עם בנט והעורך דין הוסכם להפחית את הסכום באופן משמעותי ושהוא ייתרם לצדקה, על ידי בנט בהסכמת שני הצדדים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' סיפר ישראל כהן כי "זו זכות גדולה להרבות שלום בעולם ולחסוך כסף לעיתונאי. בנט צריך לדעת שאולי ההישג המשמעותי שלו יותר מהסכום של הקנס, הינה העובדה שהצליח להוציא התנצלות מיאיר לוי שנודע בהתבטאויותיו החריפות וציוציו שלא פעם יוצרים סערה ברשת החברתית".

העיתונאי יאיר לוי אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני לא חושב שזו בושה להתנצל אם הוברר שטעית בפרסום שלך ופרסום זה גרם לפגיעה באדם בכלל וביהודי בפרט, בזמן אמת העלתי את הפרסום בתום לב, ללא כוונת זדון, כי אכן חשבתי שהתמונה משיפוץ ביתו של מר בנט שפורסמה ברשת, היא נכונה, והדגשתי "ע"פ מה שפורסם ברשת" אך למרות זאת, אני לוקח אחריות מלאה מתנצל בפני מר בנט ומשפחתו ומבטיח להפיק לקחים, במנותק מכל זה אשאר עדיין חלוק פוליטית על מר בנט ואני עדיין טוען כפי שעוד רבים כמוני טוענים שהאיש לקח את תפקיד ראשות הממשלה במרמה פוליטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר