יש כבוד

"תמונה שכל רמטכ"ל רצה"; צלם 'כיכר השבת' בתמונה שריגשה את כולם

בטקס חילופי רמטכ"לים תפס צלם כיכר השבת חיים גולדברג רגע ברחבת הכותל המערבי שריגש רבים בארץ ובעולם • איך בכירים לשעבר בצבא הגיבו? ואיך במקומות אחרים? והאם חיים גולדברג ציפה לכמות כזו של תגובות? (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
שווה מאלף מילים. הרמטכ"ל ואשתו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

זהו רגע ששווה הרבה יותר מאלף מילים. צלם כיכר השבת חיים גולדברג המוכשר צילם את הרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי מסתכל על אשתו שרון שעלתה על כיסא מבעד למחיצה ברחבת הכותל המערבי כדי לאחל לו בהצלחה.

המבט בין השנים, מבלי שהוציאו מילה אחת מהפה, הרגע של הפירגון, של ההדדיות, של אהבה הרבה מעבר למילים, בין בני הזוג, תפס רבים מהארץ ובעולם.

בציוץ שהעלה גולדברג לטוויטר עם התמונה תחת הכיתוב "הכותל", הגיבו רבים "התמונה הכי יפה שראיתי". "שווה מאלף מילים", "רגע של מרגש של פרטיות בתוך כל ההמולה". "תמונה הכי יפה והכי ממיסה".

הציוץ שבר שיא של ליקיים ועד מהרה צויץ מחדש עם לא פחות ממאה וחמישים פעמים, עם למעלה מ-200 תגובות מפרגנות, כאשר רבים מושכים את התמונה בכפוף לקרדיט לעמוד שלהם ברשתות החברתיות.

(חיים גולדברג, כיכר השבת)

איש התקשורת אבי בניהו הגיב: "חיים צילום לפנתאון. שאפו. לזה בדיוק מתכוונים "תמונה אחת שווה מאלף מילים".

העיתונאי יאיר שרקי שיתף תמונה וכתב כי זה מזכיר לו את סבא וסבתא שלו, באותו מקום.

(מתוך הטוויטר)

רונן מנליס, דובר צה"ל לשעבר כתב: "את התמונה שהיו רמטכ"לים שניסו להשיג כל הקדנציה הרצי מצליח להשיג כבר ביום הראשון. עכשיו נשארו שאר המשימות. בהצלחה רבה רבה. המפקד כולנו מאחוריך".

איש החינוך הרב יובל אהלי כתב בהרחבה על התמונה: "זו תמונה שבמרכזה יש מחיצה. היא לא מבקשת להוריד אותה, להנמיך או להגביה אלא לתת לה מקום של כבוד. זו תמונה שמכבדת את המקום בו היא נמצאת ואת התפקיד שיש להלכות, גדרים וסייגים.

"זו תמונה ששמה במרכז את הטבעיות. היא מזכירה לנו שלא צריך לצעוק או לריב ואפשר פשוט לעלות על כיסא כדי להרגיש חלק. יש כאלו שזה יפריע להם ויש כאלו שזה מרגיש להם הכי טבעי בעולם - לא לשבור את החומות אלא לבנות מעליהן גשרים.

"זו תמונה שמכבדת ואוהבת את צה"ל. היא מראה לנו את הצנחן שעומד באותה רחבה בה עמדו הצנחנים לפני כמה עשרות שנים, באותה רחבה בה הוא נשבע אמונים, באותה רחבה בה הוא עומד היום כמפקד העליון של צה"ל. אין סבתא שלא תבכה...".

פרופסור יפעת ביטון נשיאת המכללה האקדמית ׳אחווה׳ בשיחה עם קובי אריאלי בגל"צ על התמונה:

באתר מעריב העלו תיעוד מסכם של כל הטקס וכתבו בכותרת: "החיוך של שרון הלוי בכותל מעל כולם: חילופי הרמטכ"לים בתמונות... רעייתו של הרמטכ"ל ה-23 כיכבה ביום החגיגי".

באתר כיפה ציינו בראש הכתבה: "הצילום שתפס את הרצי הלוי ואשתו ברגע מתוק במיוחד". בהמשך נכתב: "הרמטכ"ל החדש תועד ברגע מתוק במיוחד שנלכד בעדשת המצלמה, כאשר הסתודד עם אשתו המחויכת שרון שעמדה מבעד למחיצה בעזרת הנשים. התמונה זכתה לאלפי לייקים ומאות שיתופים, והעוקבים הגיבו בהתלהבות לרגע היפה".

באתר ערוץ 7 נכתב: " הרגע של הרצי הלוי ואשתו שרון שתיעד צלם העיתונות החרדי חיים גולדברג נגע בלב של רבים, בישראל ובעולם".

חיים, אחרי שזה פורסם בכל מקום, מה יש לך לומר לגולשי האתר?

האמת שלא ממש ציפיתי לכמות כזאת של תגובות על התמונה של הרמטכ״ל הרצי הלוי ואשתו שצילמתי אתמול בכותל, הפתיע אותי, ותודה כמובן לכולם.

איך תפסת את הזווית המיוחדת הזאת?

עמדתי בדיוק כמו כל הצלמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר