טור דעה

תאגיד השידור הציבורי טוב לחרדים // דעה

הציבור החרדי הוא המרוויח הגדול מתאגיד השידור הציבורי שחולל מהפכה בכל מה שנוגע לציבור החרדי והייצוג שלו על המסך | אייל דץ, במאי ויוצר דוקומנטרי, על המלחמה בעד התאגיד (ברנז'ה, דעות)

אייל דץ | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

האמת? לא הופתעתי ממשאל הרחוב של אברומי לינשה לגבי תאגיד השידור הציבורי והקולות ברחוב החרדי שקראו לא לסגור אותו. כמי שיצר את הסרט "אסתיר פניי" על סיפור הגבורה של האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג עבור כאן 11 והיה מעורב בפרויקטים נוספים שהופקו בערוץ תחת ההגדרה של "מורשת", אני מכיר מקרוב את המהפכה של התאגיד בכל מה שנוגע לציבור החרדי והייצוג שלו על המסך.

זאת גם הסיבה שאני מופתע מהשתיקה של נבחרי הציבור החרדים לגבי התוכנית של שר התקשורת שלמה קרעי לסגור אותו. ממה שפורסם עד כה בתקשורת אני יכול לקבוע בוודאות שזאת תכנית גרועה שאולי מתאימה לשוק החופשי של ארצות הברית או אנגליה, בטח לא למדינה שהיהדות חשובה לה וצריכה להגן עליה מהשפעות זרות.

במידה והתכנית של קרעי תתממש והטלוויזיה ושידורי הדיגיטל בישראל יהיו כולם מסחריים, לא רק שמהפכת הייצוג החרדי של כאן 11 תגדע, אנחנו גם נחזור לימים של טרום כאן 11 והדרך שבה הטלוויזיה המסחרית מסקרת את הציבור החרדי - באופן רדוד וצהוב, לעיתים אפילו על גבול האנטישמי. לא כי עורכי התוכניות הם חלילה כאלו, אלא כי זהו טבעו של תוכן שרודף אחרי רייטינג כדי לממן את עצמו - הוא תמיד יפנה למכנה המשותף הנמוך ביותר, הוא יהיה נטול ערכים ושטוח.

המהפכה החרדית של כאן 11 היא משולשת: היא מתחילה בעובדי התאגיד החרדים שעובדים בכל המחלקות ובעיקר ב"כאן מורשת", בטאלנטים החרדים שמופיעים על המסך ובעשרות אנשי תעשייה, במאים, צלמים, טכנאים, סאונדמנים ועורכים חרדים. היא נמשכת עם תוכן שהציבור החרדי צופה באמצעות הדיגיטל של כאן 11 (לדוגמה הסדרה האהובה "עוד נפגש" של הבמאי החרדי אורי גרודר שעכשיו מצטלמת העונה השלישית שלה) ומגיעה עד הדרך שבה פניה היפות של היהדות האורתודוקסית מוגשת לקהל הרחב.

אלו תכנים שיש להם חשיבות גדולה בכך שהם משודרים בערוץ הציבורי של ישראל. קרעי אמנם מבטיח תמיכה ממשלתית בתכנים ששמים דגש על מסורת אולם הוא לא מציין איפה הם ישודרו: בקשת 12 במקום הזמר במסכה? בערוץ 13 במקום הישרדות? בערוץ 14 שפונה לפלח קטן באוכלוסייה?

אתמול העלו בכאן 11 פוסט שבו הם הודיעו שהם מחפשים עובדים מכל מגוון החברה הישראלית. בתגובה צייץ השר קרעי כך "המסר מחלחל - "תֵּחַת גְּעָרָה בְמֵבִין מֵהַכּוֹת כְּסִיל מֵאָה" (משלי יז)". אני מנצל את הבמה המכובדת שניתנה לי כדי לקרוא לשר קרעי: תאגיד השידור הציבורי לא היה צריך אותך כדי לפתוח את שעריו הפיזיים והדיגיטליים לציבור החרדי, הוא כן צריך אותך עכשיו כדי להשלים יחד את המהפכה. רק התחלנו.

  • הכותב הוא במאי ויוצר דוקומנטרי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר