מלחמה מודפסת

"המבשר" תוקף את תוכניתו של ליצמן: "אטימות ורשעות"

עיתון "המבשר", בטאונו של מאיר פרוש, תוקף חזיתית את החלטתו של שותפו לסיעה ויריבו הפוליטי, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להוסיף 960 מיטות אשפוז בשש השנים הקרובות ● במאמר המערכת, נכתב: "לא רק לעג לרש יש בתוכנית, אלא אטימות ואפילו רשעות" ● ציטוטים נבחרים (בכיכר)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיבוד מחשב (פלאש 90)

המתיחות בסיעת "יהדות התורה" בין מחנות ליצמן לפרוש, גם אחרי פרישתו של סגן שר החינוך, מאיר פרוש מן הכנסת, עדיין איתנה כבעבר.

הבוקר, בוחר עיתון "המבשר", בטאונו של פרוש לתקוף חזיתית את החלטתו של שותפו לסיעה ויריבו הפוליטי, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להוסיף 960 מיטות בשש השנים הבאות לבתי החולים בישראל.

ליצמן אומנם לא מוזכר במאמר מפורשות, אך לכל קורא בר דעת ברור למי הדברים מכוונים.

המאמר נפתח במתקפה על התנהלות מערכת הבריאות. בין היתר, נכתב: "אם היה ספק למאן דהוא במערכות השלטון כי מערכת הבריאות הישראלית חולה מאד ואפילו חולה אנושה, באה הטיוטא של מבקר המדינה וסיפקה למפקפקים נתונים שימחישו את המחסור הגדול ברופאים, אחיות, ציוד ומקומות להניח עליהם את החולים ולטפל בהם.

"הפריט המייצג את חולשת המערך הרפואי הוא המיטה. ´המבשר´ מתריע בשיטתיות ובעקביות על המצוקה הנוראה הזאת והוא נאחז בכל הזדמנות כדי לזעוק את זעקת החולים: הבו לנו מיטות ואם אין וכו´. ואין זאת הגזמה או משחק מילים.

"ישראל היא אולי האחרונה או בין האחרונות מבין המדינות המפותחות בעולם בשיעור המיטות לכל אלף נפש. חמור יותר המצב בבתי החולים לחולי נפש וכן במחלקות לגריאטריה".

ובשלב הזה, הופכת המתקפה לאישית ומכוונת כלפי אדם אחד מאוד מסוים.

"מה שמקומם עוד יותר הוא הפתרון שמציעה המדינה. תוספת של 960 מיטות והמשרות הרפואיות – ולא חלילה בחצי השנה הזאת, אלא בשש השנים הבאות! כלומר 160 מיטות בשנה. לא רק לעג לרש יש כאן אלא אטימות ואפילו רשעות.

"תוספת של 160 מיטות בשנה אינה מדביקה את הריבוי הטבעי וגם לא את קצב ההזדקנות של הישראלים. והמסקנה המתחייבת: מצוקת האשפוז בעוד שש שנים עלולה להיות חמורה אפילו יותר מאשר בשנה הזאת".

אז האם מדובר בדאגה אמיתית של המבשר למצוקת האישפוז, או בעקיצה מתוחכמת ליריב פוליטי? תשפטו אתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר