מצית המחאה: 'יתד נאמן' תוקף את 'הפלס'

העיתונות החרדית נמנעה מלדווח על המקרה הקשה בו הצית את עצמו משה סילמן במחאה על מצבו הכלכלי. אך עיתון אחד, 'הפלס', המתיימר להציג את ההשקפה הנאמנה בחר לדווח לקוראיו על המקרה המזעזע, והבוקר הוא זוכה למתקפה חריפה מהעיתון הוותיק, 'יתד נאמן'. "מעשה הייאוש של אחד המפגינים, אינו ראוי לפירוט ולדיווח בעיתון המופנה לקהל קוראים חרדי", נכתב במאמר המערכת

חזקי שטרן | כיכר השבת |
לוגו 'יתד נאמן' ו'הפלס' (צילום מסך)

המחאה החברתית צוברת תאוצה החל מסוף השבוע האחרון בעקבות מחאתו העצמית של משה סילמן שברגע של משבר הצית עצמו כאשר כעת הוא שוכב מאושפז במצב אנוש בבית החולים והרופאים נאבקים על חייו.

ביומונים החרדים, כפי הנהוג, נמנעו מלדווח אמש על המקרה, מאחר ולפי הכללים מדובר באירוע התאבדות אשר אינו זוכה לסיקור בדפי העיתונות הכתובה כפי שאר האירועים הפליליים.

עיתון אחד ויחיד, המתיימר לייצג את ההשקפה המסורתית, דווקא כן דיווח על המקרה, והבוקר, הוא זוכה לעקיצה הגונה ומתקפה חריפה מהעיתון הוותיק בו הוא מנסה להתחרות.

'הפלס', שהחל לצאת לאור בסוף השבוע שעבר, מוצג לקוראיו ולמנוייו כמי שמייצג את ההשקפה הנאמנה, ונתון תחת הנהגתו של הגאון רבי שמואל אויערבאך. מאחורי הוצאת העיתון עומדים בין היתר אותם שפוטרו מ'יתד נאמן' עם כינונה של ההנהלה החדשה בעיתון המושתת על דעת גדולי ישראל.

אלא שלמרבה הפלא בחרו אתמול בעיתון המוצג כ"בטאון עולם התורה" לדווח על המקרה בו הצית עצמו סילמן במחאה החברתית ברחובה של עיר.

תחת הכותרת "מחאה חסרת תקדים: מפגין הצית את עצמו בת"א", דיווח העיתון על מפגין בשנות ה-40 לחייו שהצית את עצמו ופונה לבית החולים במצב אנוש עם כוויות ב-80% מחלקי גופו, העיתון אף בחר לצטט עדי ראיה שתיארו את המעשה המזעזע.

בעיתון 'יתד נאמן', שעד כה לא נגרר אחר גחמות של אי אלו אישים, בין היתר באמצעות הוצאת עיתון חדש, התקשו לעבור על הדיווח לסדר היום.

במאמר המערכת של העיתון, משגרים הבוקר ב'יתד' עקיצה לעבר המתחרה הטרי, בטענה כי כל העיתונות החרדית נמנעה מסיקור האירוע בשל הקו שלא לדווח על אירועים קשים ופליליים.

"זו לא היתה הפגנה בסדר גודל של הפגנות אשתקד", נכתב במאמר המערכת, "וספק אם הייתה זוכה לאיזכור גדול מדי בתקשורת, לולי אירוע מצער שאירע במהלכה".

"כל העיתונות החרדית, נמנעה מסיקור האירוע, בשל הקו המנחה אותה כל השנים, שלא לדווח על אירועים קשים, כמו אירועים פליליים וכדו', המנוגדים בתכלית לדרך היהודית", עוקצים ב'יתד'.

במאמר, לא מסתפקים רק בעקיצה ואף תוקפים את הדיווח ב'הפלס'. "מעשה הייאוש של אחד המפגינים, שמתאים אולי לתוניסיה או לטיבט, אינו ראוי לפירוט ולדיווח בעיתון המופנה לקהל קוראים חרדי, כי יהודי גם במצב של יאוש, גם כאשר נראה לו כי כלו כל הקיצין, עדיין צריך לדבוק באמונה ולשלול כל מעשה המנוגד לו", תוקפים ב'יתד נאמן'.

על פניו זו הפעם הראשונה בה 'יתד' מתייחס במוצהר למה שקורה מעברו השני של הציבור הליטאי אשר הקים לו עיתון מתחרה, האם מעתה ואילך נראה זאת על בסיס עימות קבוע או שמדובר במקרה חד פעמי? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר