עימות על קליטת פליטי אוקראינה

שי: 'אנחנו מאירופה'; שטה: 'גזענות של האדם הלבן'

על רקע המלחמה באוקראינה ומתווה הפליטים של שרת הפנים איילת שקד, נרשם עימות חריף בין שר התפוצות נחמן שי ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה; "גזענות" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90, תומר נאומברג)

עימות בישיבת הממשלה: על רקע המלחמה באוקראינה ומתווה הפליטים של שרת הפנים איילת שקד נרשם הערב (שני) עימות חריף בין שר התפוצות נחמן שי ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה.

כזכור, השר נחמן שי תקף במהלך השבוע האחרון שוב ושוב את השרה שקד בנוגע למתווה הפליטים אותו פרסמה.

בישיבת הממשלה פנה אליו השר יועז הנדל ואמר: "לא ראיתי כשהיו פליטים מאפריקה שמישהו דיבר". שי השיב בהלצה גזענית ואמר כי "אנחנו מאירופה".

בשלב זה התערבה השרה פנינה תמנו-שטה שביקשה: "תחזור בך, זה לא מצחיק". שר האוצר ליברמן התערב ואמר: "פנינה זה בצחוק". אך תמנו-שטה השיבה: "זה לא צחוק, זו האמת".

"אני פועלת ללא לאות למען זכאי חוק השבות מאוקראינה", הוסיפה, "יש ידע מצטבר במשרד, נקלוט אותם היטב. אבל אני רוצה להשמיע קול נוסף של יהודי אתיופיה. יש פה צביעות של האדם הלבן, אני דורשת חילוץ דחוף של זכאי חוק השבות מתיגראי ואתיופיה שנמצאים תחת מלחמה כבר שנה".

איילת שקד ציינה כי היא מסכימה עם הדברים ותמנו שטה הוסיפה לתקוף: "יש פה צביעות של האדם הלבן, אף אחד ממשמיעי הקול כאן לא פצה פה בשביל זכאי חוק השבות מאתיופיה. פשוט צביעות של האדם הלבן".

השרה אורנה ברביאי התערבה וביקשה מתמנו-שטה: "תחזרי בך, זה לא נכון". אך תמנו-שטה לא ויתר והשיבה: "אל תגידי שזה לא נכון. מה לעשות, יש גזענות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר