89 תמכו

אושר בקריאה ראשונה: שלילת אזרחות למחבלים מורשעים

ברוב של 89 חברי כנסת, אושר החוק לשלילת אזרחות ממי שביצע פעולות טרור ומקבל בשל כך כספים מהרשות הפלסטינית. בהמשך החוק יקודם לקריאה שנייה ושלישית (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

אחר הצהריים (שני) אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק לביטול אזחות של מחבלים שמקבלים משכורות מהרשות הפלסטינית.

על הצעת החוק חתומים חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה, חברי הכנסת אופיר כץ, שרן מרים השכל, שמחה רוטמן, עודד פורר, זאב אלקין, ינון אזולאי, מאיר כהן וקבוצת חברי כנסת.

89 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 8 שהתנגדו והיא תוחזר לוועדה המשותפת לוועדות הפנים והכנסת להמשך דיון.

בהצעת החוק נכתב כי "מוצע לקבוע כי אזרח או תושב ישראלי שהורשע בביצוע עבירה שהיא הפרת אמונים למדינת ישראל, נגזר עליו מאסר בפועל בגינה, והוכח כי הרשות הפלסטינית מתגמלת אותו על כך, ניתן יהיה לבטל את אזרחותו או את רישיונו לישיבת הקבע לפי העניין, ולהרחיקו לשטחי הרשות הפלסטינית או לרצועת עזה.

רישיון ישיבת קבע יבוטל על ידי שר הפנים, לאחר היוועצות בוועדה מייעצת ובהסכמת שר המשפטים, וביטול אזרחות יהיה על ידי בית המשפט, לבקשת שר הפנים, לאחר היוועצות בוועדה מייעצת ובהסכמת שר המשפטים. ההצעה תוחמת את לוח הזמנים להליך ביטול התושבות או האזרחות וקובעת חזקה לפיה אדם שקיבל כספים כאמור, חזקה עליו כי הוא זכאי למעמד ברשות הפלסטינית."

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "אנשים רבים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית מקבלים בימים אלה ממש, משכורות חודשיות מאת הרשות הפלסטינית כשכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור. משכורות אלה עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא. אין זה עולה על הדעת, שאזרחי ותושבי ישראל שלא רק שבגדו במדינה ובחברה הישראלית, אלא אף הסכימו לקבל תשלום מאת הרש"פ כשכר בעד ביצוע מעשה הטרור וממשיכים ליהנות ממנו, ימשיכו להחזיק באזרחות או תושבות ישראלית.

אזרח או תושב מדינת ישראל שהסכים לקבל תשלום מהרש"פ, במישרין או באמצעות גוף זר, כשכר או תגמול בעבור ביצוע מעשה טרור או עבירה אחרת שיש בה משום פגיעה חמורה בביטחון המדינה, כמוהו כמעיד על עצמו שהוא מוותר על מעמדו כאזרח או כתושב. חומרה נוספת ומכרעת יש בכך שאותו אזרח או תושב המדינה, הנהנה מכל הזכויות שמעניקה לו המדינה, מבצע עבירת טרור ומקבל תגמול מאת הרש"פ, כשכר לביצוע מעשה הטרור."

ח"כ אופיר כץ (הליכוד), ממציעי החוק אמר כי "היום אנחנו משנים את המשוואה, נגמרה החגיגה שהייתה עד היום כשרוצחים יהודים, מקבלים משכורת מהרש"פ, חוזרים לכאן ומקבלים סוכריות. על מיש שיצביע נגד החוק הזה הוא תומך טרור.

בימים קשים אלה אני חושב שיוצא מפה מסר לאזרחי מדינת ישראל שאנחנו פה אופוזיציה וקואליציה כאגרוף אחד אל מול הטרור מאוחדים ברגע הזה לפחות אל מול הטרור, מה שמזכיר לנו מי האויבים האמיתיים שלנו."

ח"כ שרן השכל (המחנה הממלכתי): "הרתעה היא הדבר החשוב ביותר במניעת פיגועים ושפיכת דמים נוספת, יחד עם עונש מיידי ככל שניתן."

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) "אני שמח על החוק הזה אבל מקווה שחברי הממשלה לא יהפכו אותו לעלה תאנה, כי כשאני מסתכל על התגובה של הממשלה הזו לפיגוע זה נראה שאת ההחלטות הקשות באמת אתם מפחדים לקבל."

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) "החשיבות של החוק הזה הוא שהציבור ברובו מצפה שהכנסת תוציא תחת ידיה חוק שיש עליו הסכמה, טוב נעשה אם כולנו נצביע עליו בלי יוצא מהכלל."

ח"כ עופר כסיף (חד"ש תע"ל) התנגד: "החוק הזה אם כך הוא גזעני משורשו מעולם לא אלא איש על דעתו לשלול אזרחות ממחבלים יהודים אגב בצדק. שלילת אזרחות או תושבות היא דבר פסול מיסודו אנטי-דמוקרטי ומרושע עוול שאין בו דבר וחצי דבר עם ביטחון והרתעה בלי קשר אם מדובר בטרוריסטים יהודים, פלסטינים או אחרים. כל כולו תאוות נקם ושנאה אשר מעבר לעוול שבו הרי שהוא רק יוביל לעוד אלימות ושפיכות דמים. חוק השולל האזרחות. הינו מטבעו אחד מהחוקים שטיבם להתגלגל ככדור שלג, הוא אולי יתחיל בפלסטינים אבל הוא לא ייעצר שם הוא ימשיך והוא יגיע לכל מתנגד משטר, ראו הוזהרתם."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר