הטרור בכפר דומא

כתבי אישום: נער וצעיר מואשמים ברצח בני משפחת דוואבשה

הוגשו כתבי אישום נגד שני חשודים, נער וצעיר, המואשמים במעורבות בפיגוע בכפר דומא, בו נרצחו שלושת בני משפחת דוואבשה. בנוסף, הוגשו כתבי אישום נגד מעורבים בפעילות תג מחיר (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הבית השרוף בכפר דומא (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

הפרקליטות הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד, כתבי אישום נגד החשודים במעורבות בפיגוע בכפר דומא, בו נרצחו שלושת בני משפחת דוואבשה וכן נגד מעורבים בפעילות תג מחיר.

לבית המשפט הוגשו כתבי אישום נגד צעיר וקטין, הצעיר מואשם בשלושה מעשי רצח, והקטין מואשם בסיוע לפיגוע וכם בעבירות תג מחיר. מלבד הגשת כתבי האישום, עדיין לא הותרו לפרסום פרטי החקירה, אך ביהמ"ש דן כעת בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום מעל הפרשה.

במידה והחשוד הבגיר יורשע במיוחס לו, הפרקליטות תדרוש ככל הנראה עונש של שלושה מאסרי עולם. טרם ברור מה העונש שתבקש הפרקליטות לגזור על הקטין.

ייתכן גם, כי בעקבות הגשת כתבי האישום, יתבצעו בחודשים הקרובים מעצרים נוספים ויוגשו כתבי אישום נוספים נגד מעורבים ברצח.

במקביל הוגשו לבית המשפט המחוזי בלוד כתבי אישום נגד צעיר ונער בגין מעורבותם באירועים אחרים של פגיעה בפלסטינים.

גם בנוגע אליהם מתקיים דיון בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום המלא על הפרטים.

בתגובה להגשת כתב האישום, טען עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים, כי מרשו חף מפשע והודה רק בעקבות עינויים בשב"כ. לדבריו, "כתב האישום אינו סוף פסוק אלא פתיחתה של תיבת פנדורה שהשב"כ פותח, מציע לשב"כ לא למהר לחגוג, פרשות קו 300, תיק עמוס ברנס ואפילו הבר נוער, מלמדות שיש מקרים שהמערכת עושה הכל כדי להוכיח שפענחה פשע גם במחיר של הפללת חפים מפשע.

"מרשיי חפים מפשע, מרשי ע. לא מסר הודאה במשטרה. ורק כתוצאה מעינויים נשבר בחקירת שב"כ, אם השב"כ טוען שאין עינויים יתכבד וימסור לנו את כל קלטות מרתפי השב"כ. גם הקטין שאני מייצג עבר התעללות קשה.

הוא שב על טענות העינויים והוסיף, "ניכר כי בשב"כ השקיעו מאמצי על והשתמשו בשיטות עינויים חסרי תקדים בפרשה זו והאנרגיות שהשקיעו כנראה דחקו לשוליים את טיפול השב"כ בפיגוע בתל אביב והובילו לפשלה המודיעינית החמורה, מבחינת השב"כ מסתבר שנערי הגבעות הם האויב ואת המחבלים האמיתיים (כמו המחבל מתל אביב) הם משאירים לטיפול המשטרה, ומכל מקום בפרשיה זו המחלקה היהודית בשב"כ היא שתעמוד על דוכן העדים ועושה רושם שלאור התנהגות אנשי המחלקה לעולם לא נדע מה קרה בלילה ההוא בדומא".

הצתת בית משפחת דוואבשה, לפנות בוקר ב-31 ביולי, עוררה סערה גדולה. רעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה אל תוך הבית, עלי נשרף למוות במקום ושלושת בני המשפחה הובהלו לבית החולים במצב קשה וכשהם סובלים מכוויות בכל חלקי גופם. האב נפטר מפצעיו שמונה ימים אחרי ההצתה והאם נפטרה מפצעיה חודש אחרי. מצבו של הבן אחמד, שאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, השתפר.

לקראת הגשת כתבי אישום בפרשת דומא דורש הבוקר עו"ד עדי קידר מארגון חוננו כי ביהמ"ש יתיר לפרסום את פרטי שיטות החקירה, האמצעים הפיזיים, ותלונות הנחקרים בפני ביהמ"ש כפי שנכתבו בפרוטוקולים. "ישנו מידע רב אשר הציבור בישראל מצפה לו"

במקביל, עו"ד עדי קידר, מארגון חוננו, המייצג גם הוא חלק מהחשודים, הגיש בקשה לבית המשפט להתיר לפרסם את שיטות החקירה של השב"כ.

בבקשה נכתב: "בתיק זה ביצעו גורמי החקירה שימוש בסמכויות חקירה חריגות ביותר לרבות שימוש באמצעי לחץ פיזיים על הנחקרים. עוד עולה כי בתקופה שבה היה קיים צו מניעה חריג אשר מנע מהחשודים פגישה עם עורכי דינם, העלו הנחקרים טענות קשות בפני בימ"ש אשר נכתבו בפרוטוקולים של בימ"ש.

"באמור לעיל ישנו מידע רב אשר הציבור בישראל מחכה ומצפה לקבל את פרטיו וזאת הן בשל האמצעים החריגים ביותר שהופעלו, והן בשל העניין הרב בחקירת הפרשייה שבענייננו", כתב עו"ד קידר.

לדבריו, "לא יעלה על הדעת שגורמי החקירה ידליפו לתקשורת פרטי חקירה וכן חומרי חקירה, בעוד שהמידע חסוי מפני הסנגורים בתיק, ובטח כאשר חלק מהחשודים היו מנועי ממפגש עם עורכי דינם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר