כפר קאסם

מאסר עולם לשני רוצחי ראובן שמרלינג הי"ד

יוסף כמיל ומוחמד אבו אלרוב הואשמו ברצח מעסיקם, ראובן שמרלינג מהיישוב אלקנה, בכפר קאסם, ובשהייה בלתי חוקית • השניים ירצו מאסר עולם ויפצו את המשפחה (חוק ומשפט)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
המנוח, ראובן שמרלינג (צילום: באדיבות המשפחה)

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (חמישי) מאסר עולם על יוסף כמיל ומוחמד אבו אלרוב, שרצחו את ראובן שמרלינג. בנוסף ישלם כל אחד מהם פיצויים בסך 258 אלף שקלים למשפחתו של שמרלינג.

בית המשפט קבע כי השניים תכננו את הרצח ואת מסלול המילוט - והכו בשמרלינג, שהיה בן 70 במותו, עם חפצים שונים עד שהתמוטט. לפי החקירה, יוסף ומחמוד הועסקו בשלב מסויים במפעל פחמים שהפעיל שמרלינג בכפר קאסם, והחליטו כי ברצונם לבצע פיגוע. הם רכשו לשם כך סכין קצבים שאותה החביאו.

בתחילה תכננו השניים לדקור מישהו באקראי ולהימלט בחזרה לרשות הפלסטינית ממנה באו שלא כחוק, אך בשל כעס קטן על מעסיקם החליטו כי הוא יהיה הקרבן. בכתב האישום מסופר, כי שמרלינג הגיע ב-4 באוקטובר 2017 - ערב סוכות תשע"ח, אל המחסן, נזף בפועליו וביקש מכמיל להעמיס מלגזה מהמחסן ולהעביר סחורה לרכבו.

"עם שובו של כמיל אל החדר, סיכמו השניים כי זו השעה לפעול, ותכננו שאבו אלרוב יוביל את המנוח אל החדר בטענה כי המקרר מקולקל ובכך יסיח את דעתו, וכמיל ידקור אותו לאחר מכן עם אותה סכין", נכתב בכתב האישום. שמרלינג ניסה להתגונן בעזרת כיסא שהיה בחדר, אולם אבו אלרוב דחף אותו והיכה אותו באמצעות מאוורר, בעוד שכמיל המשיך לדקור אותו. בהמשך, הביא אבו אלרוב מכוש שהיה סמוך לדלת החדר והשניים "הכו את המנוח עד שהתמוטט על הרצפה".

פעילות צה"ל שהובילה ללכידת הרוצחים (צילום: דובר צה"ל)

לאחר פעילות נרחבת בכפרים באזור נלכדו החשודים במעשה, וכעת מוצה הדין עם הרוצחים, כאשר לאחר הרשעתם במעשים, נגזר עליהם בבית המשפט מאסר עולם, וסכום של 258,000 שקלים מכל אחד מהם, שיצטברו לפיצוי של למעלה מחצי מיליון ש"ח.

הידיעה מתפרסמת מספר ימים לאחר שפלסטינים החליטו לתרום לבית כנסת לזכרו של שמרלינג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר