הפרקליטות תבדוק

הצתת התמונה: חשד להסתה נגד השר דרעי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר לפרקליטות המדינה בקשה לבדוק האם הצתת תמונת השר אריה דרעי בהפגנה בת"א תחקר במשטרה כחשד להסתה (חוק ומשפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ההפגנה בת"א, אמש (צילום: "עוטף תחנה מרכזית")

בהוראת היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, הצתת תמונות יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי בהפגנות תושבי דרום תל אביב בהפגנה בדרום תל אביב תבחן בפרקליטות המדינה בחשד לעבירת הסתה.

עם זאת, הערכה כי לבסוף הפרקליטות תמליץ שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד המציתים.

בתוך כך, יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט סרב לגנות את הצתת תמונת דרעי וכתב בטוויטר: "לא מוכן להיות חלק מעדר אוטומטי. תנסו לחיות עשר שנים בתנאים של שפי פז ואז נדבר. אסור לשרוף תמונת שר; אך לא אהיה שותף לצביעות ולסטנדרט-כפול".

מוקדם יותר פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעת גינוי למעשה ואמר: "אני מכבד את מצוקתם האמיתית תושבי דרום תל אביב. הממשלה בראשותי, יחד עם שר הפנים אריה דרעי, עושה מאמצים בלתי פוסקים להוצאת המסתננים מישראל, בדרכים גלויות ועלומות כאחד. אני מגנה את המעשה הפסול של שריפת תמונתו של השר דרעי. למעשים כאלה אין מקום בתוכנו".

יו"ר ועדת הכספים ח׳כ הרב משה גפני אמר בתגובה כי "עם כל ההבנה לצער של התושבים, שאנו מזדהים עם כאבם, לשרוף תמונות של השר הרב אריה דרעי זו חציית קו אדום. אם הדבר היה תלוי בו - הבעיה הייתה נפתרת. זו מדיניות ממשלה שתלויה גם בבגץ. שריפת התמונה היא מעשה חמור שיכולה להתדרדר למקומות מסוכנים. אני מצפה שיחזרו בהם מהמעשה".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מסר: "הזדעזעתי ממקרה שריפת תמונת ידידי שר הפנים הרב אריה דרעי. זוהי חציית קו אדום של ויכוח לגיטימי שמבטאת הסתה פרועה ומסוכנת, שאסור להשלים עימה כלפי שר מכהן, נציג ציבור וכל אדם אחר. אני מגנה את המעשה הפסול וקורא למשטרה למצות את הדין עם מבצעיו”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר