"המחלקה המשפטית"

האם החסינות לרה"מ בנימין נתניהו תעזור גם לאריה דרעי?

האם הרצון להעניק חסינות לראש הממשלה ישפיע על אריה דרעי? ומהי בכלל חסינות משפטית? • והאם ילד שנפצע בבין הזמנים זכאי לפיצויים? • "המחלקה המשפטית" - פרק רביעי (חוק ומשפט)

(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

בתקופה האחרונה עולה על סדר היום שאלת החסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו. פרשנים לצד פוליטיקאים רבים, צידדו בעמדה לפיה על ראש הממשלה לקבל חסינות מפני החקירות. היו כאלה שהלכו רחוק יותר ואף אמרו שנתניהו בחר באמיר אוחנה כשר משפטים בכדי שזה ידאג לו למצבו המשפטי.

אך האם אפשר בכלל לתת חסינות לראש ממשלה? האם אזרח - בתפקיד רם ככל שיהיה - הינו מעל החוק?

בתכנית "המחלקה המשפטית" שבהגשתו של עו"ד יוסף ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין, דנים עורכי הדין ויצמן ועו"ד בנימין ארביב בסוגיית החסינות לראש הממשלה.

לדברי עו"ד בנימין ארביב: "לא ניתן לעשות איפה ואיפה כלפי אף אדם. בדמוקרטיה אי אפשר לרומם אף אדם מעל החוק. אצל ראש ממשלה רק דוחים את החקירות עד סיום כהונתו, חסינות זמנית, ולא חסינות מוחלטת שאינו נחקר כלל לעולם".

למרות זאת, סבור עו"ד ארביב, כי על ראש ממשלה מכהן לקבל חסינות ודחיית החקירות עד לסיום כהונתו. "לא יעלה על הדעת שרה"מ שעסוק בענייני המדינה יצטרך להתעסק בהליך המשפטי שכנגדו שעדיין בגדר חשדות בלבד. לכן, חסינות משפטית לראש ממשלה - לא. אבל לדחות את החקירות עד לאחר סיום כהונתו - זה כן".

בנושא אחר, עליו דנים עורכי הדין יוסף ויצמן ובנימין ארביב, הוא נושא התאונות ופציעות במהלך חופשה ובין הזמנים. האם ילדים במהלך החופשה שנפלו ונפצעו, האם יש להם ביטוח ואפשר לקבל פיצויים על הנזק שאירע בחופשה?

"הילדים שלנו מבוטחים 724 יש ביטוח לכל מקום שבהם הם התארחו", אומר עו"ד בנימין ארביב, המתמחה בדיני נזיקין ותאונות. "ילד שלומד בישיבה קטנה או גדולה מבוטח 24 שעות. גם אם חלילה הוא הרים ס"ת וקרה אירוע תאונתי - הילד מבוטח".

"מה שכן, הביטוח הוא מאוד רחב. הוא טומן בחובו מספר מוקשים קטן. ילד אמנם מבוטח בכל שעות היממה, אבל לא כל פציעה מכוסה במסגרת הביטוח. אם ילד נפצע פציעה שהיא מאוד מינורית - הוא לא יהיה מבוטח".

עו"ד ארביב מביא דוגמא בה ילד ייפצע במהלך הלימודים, אך הביטוח לא יכסה את הפציעה משום שזה אינו מוגדר כ"אירוע בלתי צפוי": "ילד שדחף את חברו בבית הספר, חברות הביטוח מנסות לא פעם להתנער מהאירוע הזה.

"כי הפוליסה מדברת על אירוע בלתי צפוי, אבל ברגע שילד מרים את ידו ונותן לחברו מכה, הילד אמור לצפות שיקבל מכה בחזרה - וממילא לפי הגדרת הפוליסה, האירוע אינו מוגדר כ"אירוע בלתי צפוי" אלא כאירוע צפוי."

"'אירוע בלתי צפוי' בהגדרתו, הוא מקרה שילד יורד במדרגות למשל, ופתאום מחליק ושובר את רגלו, אירוע תאונתי שהוא לא יכול היה למנוע אותו".

'המחלקה המשפטית' באתר כיכר השבת, בהגשת עורך הדין יוסף ויצמן.

האמור בסרטון אינו מהווה תחליף להתייעצות משפטית ואין להסתמך על האמור בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר