הגננת המתעללת

אחרי העונש הכבד: כרמל מעודה מערערת

אחרי שלפני כחודשיים נגזרו 9.5 שנות מאסר על כרמל מעודה, שהתעללה בילדי הגן בו עבדה, הגישה מעודה היום באמצעות עורכי דינה ערעור לביה"מ כנגד העונש התקדימי (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מעודה בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

כרמל מעודה, הגננת שהתעללה בילדי הגן בו עבדה, הגישה היום (חמישי) ערעור לבית המשפט העליון כנגד גזר דינה הכבד והתקדימי.

כזכור, על מעודה נגזרו לפני כחודשיים 9 וחצי שנות מאסר, עונש חסר תקדים כנגד גננת מתעללת. בהחלטת בית המשפט אז נכתב כי מעודה "כיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם, קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכול עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות, העמידה פעוטות עם הפנים לקיר; לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשיהם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם עד כדי קשיי נשימה".

השופט שלא קיבל את בקשת הפרקליטות לגזור עליה 14 שנות מאסר אמר כי "לקחתי בחשבון את העובדה שכרמל הצטערה על הדברים שעשתה ומבינה את מעשיה. שירות המבחן המליץ לבית המשפט על מאסר ומעקב פסיכיאטרי. הפעוטות לפי בדיקות שעברו על ידי מומחים סובלים עדיין מקושי רגשי בעקבות המעשים של מעודה".

מהמועצה לשלום הילד נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "רק במקרה ובזכות המצלמות שהיו שם ותיעדו את הפגיעה הקשה, ניצלו הילדים מהמשך ההתעללות. פרשת כרמל מעודה אומנם הגיעה היום לסיומה והעונש שנגזר עליה מעביר מסר חד וברור - מי שפוגע בילדים מקומו מאחורי סורג ובריח, אבל המלאכה עוד מרובה"

"הורים רושמים את ילדיהם לגנים בעלי שמות מבטיחים, נותנים אמון במטפלות ובגננות, אבל לצד גננות מסורות ומקצועיות ישנן יותר מידי מסגרות, גם ברגעים אלו ממש, בהן ילדים "לומדים" זוועות ומאבדים את האמון הבסיסי בבני אדם.
מקבלי ההחלטות חייבים לזכור, שאלה לא רק פרשות שפותחות את מהדורות החדשות או מעוררות מחאות. מאחוריהן יש עשרות פעוטות, רכים בשנים שיום אחר יום אחר יום, סופגים התעללות קשה מבלי שהם יכולים להשמיע קול או לבקש עזרה. פעוטות שלולא המצלמות, שמוכיחות את אשר אירע, ימשיכו להיות נתונים להמשך התעללות קשה"

עוד אמרו במועצה כי "הממשלה צריכה להישיר מבט, להסתכל לילדים בעיניים ולהבטיח שחוק המצלמות, חוק הפיקוח והתקנות שנחקקו, באופן טרגי, בדם, ייושמו במלואם וללא דיחוי."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר