ייצרו מצג שווא

מיליוני ש"ח: שלושה עובדי ציבור נעצרו בחשד להונאה

בתום חקירה סמויה של מספר חודשים, נעצרו הבוקר שלושה פקידי שומה מאזור הצפון • החשד: העובדים הפחיתו שומת מס במיליוני שקלים - לאזרחים באזור הצפון תמורת שוחד (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
התפיסה - הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)

ארבעה חשודים ביניהם שלושה עובדי ציבור, נעצרו היום (שלישי), לאחר חקירה של מספר חודשים, בחשד כי הונו את רשויות המס בהיקף של מיליוני שקלים.

במהלך החודשים האחרונים, התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ביחד עם משרד פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים חקירה סמויה.

במהלך החקירה האינטנסיבית הצטברו חומרי חקירה, שהעלו חשד נגד עובדי משרד פקיד שומה (עובדי ציבור) באזור הצפון, שפעלו בצוותא והעבירו בניגוד לחוק החזרי מס לנשומים. ראשיתה של החקירה בבדיקה שנערכה בחטיבת ביקורת פנים של רשות המסים בעקבות תלונה שהתקבלה.

החשודים שפעלו באותה שיטה, במהלך השנים האחרונות, הזינו לכאורה נתונים כוזבים במערכות המס, על מנת לייצר מצג שווא של החזרי מס בגין תרומות למאות נשומים, שגרפו לכיסם במצטבר מיליוני שקלים שנגנבו מקופת המדינה.

הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה, בשת"פ עם יחידת מתפ"א נעצרו 4 חשודים ועוכבו לחקירה 3 נוספים, החשדות נגד חלק מהחשודים: קבלת דבר במרמה, מתן שוחד, לקיחת שוחד, תיווך בשוחד, הפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, עבירות על פקודת מס הכנסה והלבנת הון.

יצוין, כי החקירה מנוהלת במשטרת ישראל וברשות המסים, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. בהתאם לצרכי החקירה וככל שידרש, החשודים יובאו היום לדיון בבקשה להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד תופעת ההונאה והמרמה הפוגעת בכלכלת המדינה, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה, במטרה להעמיד לדין את העבריינים", נמסר מדוברות המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר