המאבק בירושלים

הערבים בשמעון הצדיק ישלמו דמי שכירות

בית המשפט העליון קבע כי המשפחות הערביות לא יפונו לבינתיים מבתיהם בשכונה, אך הם יידרשו לשלם דמי שכירות סמליים להקדש 'נחלת שמעון' כדי למנוע את פינויים (משפט)

העימות בין הח"כים בשכונה (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

בית המשפט העליון קיבל באופן חלקי את הערעור שהגישו ארבע משפחות פלסטיניות נגד הפינוי שלהם משכונת שמעון הצדיק והשופטים קבעו ברוב דעות כי הם לא יפונו מבתיהם וישלמו דמי שכירות סמליים להקדש 'נחלת שמעון'.

כזכור, סביב פינוי הבתים החלה המתיחות העזה בשכונה וההתנכלות של תושבי השכונה הערבים נגד התושבים היהודים ורכושם.

מדובר בארבעה בתים בחלקה המערבי של השכונה, החלק הקרוב לקבר שמעון הצדיק. בית המשפט החליט להשאיר את המחלוקת על זהות בעלי הקרקע לעתיד אך בהחלטתו לחייב את המשכירים בשכירות להקדש היהודי יש קביעה שמסבכת את הפלסטינים שעד כה לא שילמו מאומה למרות שהיו מחויבים בכך מבחינה חוקית ועצם התשלום יהווה מבחינתם הודאה שהיהודים שהתגוררו בבתים אלו עד לשנת 1948 הם בעלי הקרקע.

ההערכה היא, שהערבים ישלמו את דמי השכירות בסך 200 ש"ח בחודש, סכום מגוחך וזעום, באמצעות גורם שלישי.

ההליך הנוכחי התחיל בתביעת פינוי שהגישה חברת "נחלת שמעון" נגד המשפחות שלא שילמו לה דמי שכירות וביצעו שינויים בנכסים. תביעות הפינוי התקבלו בבית משפט השלום, וערעור של המשפחות למחוזי נדחה. המשפחות הגישו בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, שכאמור פסק היום בנושא.

כל שופטי ההרכב סברו שנקודת המוצא לדיון היא הכרה בזכות הבעלות הרשומה של הוועדים היהודיים וחברת "נחלת שמעון" שבאה בנעליהם. עם זאת, הם נחלקו בשאלת זכויותיהם של המחזיקים בנכסים והדיון הסופי על כך ייערך בהמשך בבית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר