כתב האישום תוקן

שלחה כדורי אקדח לבנט: ספורטה הודתה וחתמה על הסדר

בכתב האישום המתוקן אותו הגישה היום פרקליטות מחוז מרכז כנגד הנאשמת, תושבת אשקלון בת 65, צפויה אילנה ספורטה להודות למיוחס לה ולחתום על עסקת טיעון עם הפרקליטות. עורך דינה: "הביעה חרטה ולקחה אחריות" (פלילי, פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
אילנה ספורטה בבית המשפט בראשון לציון (צילום: פלאש 90)

אילנה ספורטה, בת 65 תושבת אשקלון, צפויה לחתום על עסקת טיעון עם הפרקליטות. ספורטה מואשמת כי בתחילת חודש מאי 2022 שלחה שלושה מכתבי איום למשפחת ראש הממשלה דאז נפתלי בנט. בכל אחד משלושת המכתבים היה קליע 'חי' כשהמסר הכתוב הוא: "אם לא תתפטר זה יפגע בך/באשתך/בילדיך". כפי שדווח כאן באתר 'כיכר השבת', המכתבים, שהיו ממוענים לביתו של ראש הממשלה דאז ולמקום עבודת רעייתו גילת, נבדקו כנהוג, על ידי השב"כ שפענח את זהותה של השולחת בתוך עשרה ימים.

בהצהרת התובע שהוגשה כנגדה בתוך זמן קצר הואשמה ספורטה בסחיטה באיומים כלפי ראש הממשלה, ובאחזקת נשק בצורה בלתי חוקית. עורך דינה של אילנה ספורטה הכחיש בשמה את המיוחס לה אולם המשטרה הציגה בפני בית המשפט חוות דעת גרפוליגית מפי גרפולוג מומחה. חוות הדעת אישרה כי כתב היד שעל המכתבים המאיימים הוא כתב היד של אילנה ספורטה.

חודש אחר כך שוחררה ספורטה למעצר בית למרות התנגדות המשטרה. בעצת עורך דינה, החליטה אילנה ספורטה לחתור לעסקת טיעון עם הפרקליטות. בפרקליטות הסכימו והיום כאמור, הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום מתוקן בעוון סחיטה באיומים ללא אישומי אחזקת הנשק. ספורטה תודה במיוחס לה במסגרת עסקת הטיעון.

בכתב האישום המתוקן נכתב כי ספורטה היתה פעילה בהפגנות נגד ראש הממשלה דאז נפתלי בנט ונגד בני משפחתו. היא הרבתה להתבטא ברשתות החברתיות כנגד משפחת בנט ואף איימה עליהם באופן תדיר בפלטפורמות השונות. השיא היה בשליחת המכתבים המאיימים, בהם קליעים חיים, לבית ראש הממשלה ולמקום עבודתה של רעייתו גילת. ספורטה מואשמת בסחיטה באיומים.

עורך דינה של אילנה ספורטק מסר בתגובה לידיעה כי היא "נטלה אחריות מלאה ומוחלטת על מעשיה, הביעה צער וחרטה ואף התנצלות בפני משפחת בנט".

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר