משמשים כעדי תביעה

פיטורי נהגי ראש הממשלה: הפרקליטות דורשת צו מניעה זמני

שלושת הנהגים המשמשים כעדי תביעה בתיקי האלפים של נתניהו ופוטרו על ידו לא מוותרים. במכתב אותו שלחה הפרקליטות לבית הדין לענייני עבודה בירושלים נכתב כי "אין מנוס מלקבל את הבקשה למתן צו זמני, לעת הזאת" (פוליטי, משפטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
שיירת ראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

סערת פיטורי הנהגים: הפרקליטות דורשת מבית הדין לענייני עבודה בירושלים להקפיא את פיטורי שלושת הנהגים שפוטרו על ידי נתניהו. כזכור, ששה נהגים מבצעיים בשיירת ראש הממשלה, משמשים עדים מתעם התביעה בתיקי נתניהו ושלושה מהם זומנו על ידי מנהלת משאבי אנוש במשרד ראש הממשלה - שם התבשרו לתדהמתם כי לא יוכלו לנהוג בשיירת ראש הממשלה.

לטענת הנהגים, הסיבה לפיטוריהם היא עובדת היותם נהגים של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט וכן של ראש הממשלה הזמני שכיהן אחריו יאיר לפיד, עובדה שבגינה, לטענתם, איבדו את אמונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במשרד ראש הממשלה מיהרו להבהיר כי הנהגים לא פוטרו אלא רק הוזזו מתפקידם כנהגים מבצעיים בשיירת ראש הממשלה, אך מחפשים עבורם תפקידים אלרים במשרד ראש הממשלה.

היום, כאמור, פנתה הפרקליטות לבית הדין לענייני עבודה בירושלים בדרישה להקפיא את הפיטורים: "כל עוד לא הונחה לפני המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בקשה כתובה ומנוקמת בהתאם להסדר ניגוד העניינים וזו נבחנה והתקבלה בעניינה החלטה, אין מנוס מלקבל את הבקשה למתן צו זמני, לעת הזאת".

כזכור, בשבוע שעבר פנה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה גיל לימון ליועצת למנכ"ל משרד ראש הממשלה בדרישה לבטל את הזזת הנהגים מתפקידם: "ככל ויש דרישה מטעמכם לשינוי תפקידם של הנהגים, היה עליכם לפנות למנגנון שנקבע בהסדר ניגוד העניינים" כתב לימון.

במשרד ראש הממשלה הגיבו לפנייתו של לימון וטענו כי העובדה ששמות העדים בתיקי נתניהו לא צורפו להסדר ניגוד העניינים זהו כשל והיה עליהם להתריע על כך. בניגוד לטענת המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון, שמותיהם לא הוכנסו להסדר ניגוד העניינים של ראש הסגל שהוכן על ידי המחלקה המשפטית. "מצער שהמחלקה המשפטית בחרה שלא לפעול בהתאם להמלצת בית המשפט העליון להתריע במקרים כגון אלה. בניגוד לשקר שחוזרים עליו, העובדים לא פוטרו ונשארו במשרד ראש הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר