הציעו מחיר מקסימום

כתב אישום: קבלנים בדרום תיאמו מחירים

רשות החברות הגישה כתב אישום, כלפי קבלנים בדרום, שלטענתם, הם תיאמו מחירים בפרויקט של 'מחיר למשתכן' וזכו במכרז למרות שהציעו את המחיר המירבי למטר (כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
פרויקטים בבנייה בעיר נתיבות | ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

העלייה התלולה במחירי הדיור: רשות התחרות הודיעה היום (רביעי), כי הגישה כתב אישום נגד הקבלנים י.ח. דמרי וי.דביר, לנוכח תיאום מכרז "מחיר למשתכן" בעיר הדרומית - נתיבות.

על פי כתב האישום נגד יגאל דמרי, י.ח. דמרי, דביר יצחקי, י.דביר ואחרים, נציגי החברות הגיעו להסכמה כי לא יתחרו אחד בשני במכרז לבניית מאות יחידות דיור בפרויקט "מחיר למשתכן" בנתיבות - בפרויקט "רמות יורם" וקבלה במרמה של הזכייה באותו מכרז.

כמו כן מייחס כתב האישום למנכ"ל י.ח. דמרי, יגאל דמרי, וכן למנכ"ל י. דביר, דביר יצחקי, עבירת הפרת חובת הפיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות הכלכלית.

על פי האישום של עוה"ד עפר מעוז ועו"ד נטע שפירא, המקרה התרחש באוגוסט לפני שלוש שנים, לאחר שנציג י.ח. דמרי צילם את תכולת תיבת המכרזים והבין כי י.ח. דמרי ו - י. דביר הן החברות היחידות שניגשות למכרז, תיאמו הצדדים כי לא יתחרו על אותם מתחמים במכרז, כך נכתב בכתב האישום.

לאחר התיאום האמור, הגישה י.ח. דמרי במכרז הצעת מחיר אשר תואמת למחיר המרבי שנקבע במכרז, 6,600 שקלים למטר רבוע. מחיר זה מייצג את המחיר שישלמו זוכי פרויקט "מחיר למשתכן" על כל מטר רבוע בדירות שירצו לרכוש.

הצדדים מואשמים כי הסתירו את התיאום ביניהם מוועדת המכרזים, ובעקבות כך קיבלו במרמה את זכייתם במכרז.

הפרשה נחקרה על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות. הצדדים זומנו לשימוע, ובתום הליך השימוע ולאחר שקילת טענותיהם של הצדדים, הוחלט להגיש נגדם כתב אישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר