דרמה במשפט

זו השערה שתוביל לזיכויו של זדורוב? עוה"ד: "ראיה קלושה"

טלטלה במשפט זדורוב שתתכן ותביא לזיכויו: בדיקת DNA מיוחדת שנעשתה לשערות שנמצאו בזירת הרצח, ניתנה התאמה מלאה - לאדם שהוא לא זדורוב • עוה"ד: "ראיה קלושה, תעזבו אותה" (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רומן זדורוב בבית המשפט (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

דרמה במשפט החוזר של רומן זדורוב, שישב בכלא לאחר שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה: היום (שני) נחשף, כי בדיקת DNA שנערכה לשערות שנמצאו בזירת הרצח נמצאה התאמה למישהו אחר - שאינו זדורוב.

על פי הפרסום ב'וואלה', השערות שאותרו נמצאו תואמות בבדיקת DNA מיטוכונדריאלי לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו, ששמה נקשר בפרשה עד שזוכתה מחוסר אשמה.

יצוין, כי בזירה נמצאו 18 שערות, כאשר 17 מתוכן נמצאו תואמות לתאיר ראדה ז"ל והיום כאמור נמצאה התאמה לחבני.

על פי הדיווח, שמו של חבני לא עלה היום לראשונה, ובפרשת הרצח הוא כונה א"ח, בזמנו הוא טען, כי בת זוגו אולה קרבצ'נקו - שכונתה א"ק, הודתה לו כי היא זו שרצחה את ראדה. בתוכנית 'צל של אמת' שעסקה ברצח ראדה, חבני סיפר כי בת זוגו לשעבר רמזה לו על הכוונה שלה לרצוח - ביום הרצח ואח"כ היא גם התוודתה בפניו. קרבצ'נקו כמובן הכחישה כל קשר למה שתואר.

לפני מספר שנים, נמצאה התאמה לחבני בשערה נוספת, ואז הוא טען כי בת זוגו היא זו שרצחה את ראדה ולבשה את מכנסיו באותו יום. יודגש, כי עד כה לא נמצאו שערות של זדורוב בזירה.

מטעם אמה של תאיר, אילנה ראדה, נמסר על תוצאות הבדיקה: "קיבלנו כעת את ההודעה, אילנה מבקשת לעצור מיד את אדיר חבני ואולה קרבצ'נקו ולחקור אותם באזהרה - וכן להוציא נגדם צו יציאה מהארץ".

מטעמה של אולה של קרבצ'נקו, מסרו תגובה עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ: "פרקליט המדינה כבר קבע כי אולה אינה קשורה ברצח של תאיר משום בחינה. תיק החשד המופרך נגדה נסגר בנימוק חד משמעי של חוסר אשמה".

"השערה שנמצאה", הבהירו עורכי הדין, "זו ראיה קלושה זו יכולה ללמד לכל היותר על קשר אפשרי בין חבני לבין זירת הרצח, אף שאיננו יודעים אם הוא קשור ברצח. הגיע הזמן לעזוב את מתמודדת הנפש האמיצה אולה קרבצ'נקו במנוחה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המכון הלאומי לרפואה משפטית התבקש לבדוק דגימות שיער מזירת רצח של המנוחה תאיר ראדה ז״ל. הבדיקות נערכו בטכנולוגיה מתקדמת בריצוף מיטוכונדריאלי מלא, לבקשת ההגנה, באישור פרקליט המדינה ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה דאז ד״ר אביחי מנדלבליט".

"תוצאות הבדיקות נמסרו היום לצדדים. נציין כי מאחר שמדובר בהליך תלוי ועומד אין באפשרותנו להתייחס לממצאי הבדיקות ופרשנותן".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', לפני מספר חודשים, הפרקליטות העבירה בקשה רשמית לבית המשפט, לעצור את המשפט החוזר של רומן זדורוב, השופט דן בבקשה והכריע, כי המשפט יימשך כסדרו ובכך דחה את בקשת הפרקליטות.

הרקע להחלטה הוא בעקבות ההתבטאויות יום קודם לכן של אב בית הדין, אשר קולה. שאמר: "היה לי פסח שחור. היו עלי לחצים, לא רק מהתקשורת גם מגורמים שאתם לא מכירים. הייתי קרוב לפסול את עצמי". בהמשך טען כי הוא לא פסל את עצמו "רק בגלל אילנה ראדה (אמא של תאיר ק"ר)".

בהמשך דבריו תקף השופט אשר קולה את התנהלות הפרקליטות ואמר כי "יש פה הבעת חוסר אמון של הפרקליטות בי".

עוד אמר כי "אני אומר את הדברים בלב כבד מאוד. חבריי יודעים שיש לי לב קשה מאוד בתיק הזה. מה שמטריד אותי בתיק הזה, זה יותר אילנה ראדה. יש עוד דברים, שלא את כולם אני רוצה לחשוף עכשיו. מי שצריך לדעת יודע, שנעשו כאן באופן שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת".

בבקשה הרשמית שהגישה הפרקליטות נאמר: "כבוד אב בית הדין אמר בישיבת בית המשפט, כי מתנהל נגדו קמפיין שלם בתקשורת, תוך טענה מרומזת לכאורה, שהמאשימה היא זו שמובילה את ה"קמפיין" הזה. זאת ועוד, דברי הסנגור לפיהם "זה מה שהפרקליטות עושה ולכן לכבודו אסור להיכנע. זה מה שהם עושים. אם כבודו יפרוש .. הם אלופים. אלופים בפייק ניוז, אלופים בלשחרר את כלבי התקיפה שלהם .." נענו בשתיקה על ידי כבוד אב בית הדין".

"המאשימה מבקשת לדחות מכל וכל את טענותיו הקשות של כבוד אב בית הדין, המצטרפות לאמירות אחרות של כבוד אב בית הדין כלפי נציגי המאשימה במהלך ניהול התיק", נכתב על ידי הפרקליטות.

"המאשימה" קבעו בפרקליטות, "סבורה שאמירת כבוד אב בית הדין, המרמזת, לכאורה, על מעשים לא חוקיים שנעשו כלפיו מצד גורמים עלומים, אינה יכולה להיוותר בערפל. לאור זאת מבקשת המאשימה מכבוד אב בית הדין שיפרש ויפרט את דבריו בהקשר זה, שכן אמירות כגון דא אינן יכולות להיוותר עלומות. בנסיבות אלה, סבורה המאשימה שאין מקום להמשיך בשמיעת הראיות עד להבהרת הדברים".

בין הדיונים במשפט החוזר נמצא רומן זדורוב מחוץ לכותלי בית הכלא ונמצא במעצר בית אצל חמותו בצפון הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר