"ראיה חלשה"

הדרמה במשפט: "זדורוב יזוכה מחמת הספק"

האם ראיית הזהב שנחשפה אתמול, תוביל לזיכוי של רומן זדורוב, אחרי שנים שישב בכלא? הפרשן המשפטי בטוח שזדורוב יזוכה, אך לא מחמת הראיה הזו - וזה ההסבר שנתן הפרשן (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זדורוב בדיון בבית המשפט בעניינו (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

הדרמה במשפט החוזר של רומן זדורוב, שישב בכלא לאחר שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה: אתמול (שני) נחשף, ב'וואלה', כי השערות שאותרו בזירת הרצח נמצאו תואמות בבדיקת DNA מיטוכונדריאלי לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו, ששמה נקשר בפרשה עד שזוכתה מחוסר אשמה.

הפרשן המשפטי של חדשות 13, הסביר היום ברדיו ללא הפסקה, כי לדעתו רומן זדורוב יזוכה מחמת הספק, אבל לא בגלל ראיית ה-DNA.

לדברי הפרשן: "השערה שנמצאה היא ראיה חלשה ואין לה כל כך ערך מבחינה משפטית, כשאתה עוסק בהרשעה של מישהו, זה לא באמת מספיק"

"התאמת השערה", טען הפרשן המשפטי, "יכולה להיות מקושרת ל-17,000 אנשים בישראל והתפיסה של השופט עצמו, היא שיכול להיות שאנחנו מבזבזים פה את הזמן. אלא אם כן, מוצאים עוד שערה שמלמדת שיש פה פרופיל גנטי, והיא תוכל ליצור ריצוף גנטי ונותנת תיקוף לממצא הראשון, אבל היא לא משנה את הסטטיסטיקה".

"האנשים הללו שנמצאה התאמה נחקרו מספר פעמים, הפרופיך הגנטי יכול להתאים אותו אדם אבל זה לא אומר הרבה, כך עובד המשפט הפלילי, לא אני המצאתי אותו, אולי החקירה לא הייתה רצינית? יכול להיות אז יעשו עוד חקירה, מה שאני חושב, אני אמנם לא מחליט, אך כך אני חושב לאור זאת שנכחתי באולם בית המשפט, שזדורוב יזוכה בתיק מחמת הספק, אך לא הראיה הזו - היא שתכריע את הזיכוי".

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', השערות שאותרו נמצאו תואמות בבדיקת DNA מיטוכונדריאלי לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו, ששמה נקשר בפרשה עד שזוכתה מחוסר אשמה. יצוין, כי בזירה נמצאו 18 שערות, כאשר 17 מתוכן נמצאו תואמות לתאיר ראדה ז"ל והיום כאמור נמצאה התאמה לחבני.

על פי הדיווח, שמו של חבני לא עלה היום לראשונה, ובפרשת הרצח הוא כונה א"ח, בזמנו הוא טען, כי בת זוגו אולה קרבצ'נקו - שכונתה א"ק, הודתה לו כי היא זו שרצחה את ראדה. בתוכנית 'צל של אמת' שעסקה ברצח ראדה, חבני סיפר כי בת זוגו לשעבר רמזה לו על הכוונה שלה לרצוח - ביום הרצח ואח"כ היא גם התוודתה בפניו. קרבצ'נקו כמובן הכחישה כל קשר למה שתואר.

לפני מספר שנים, נמצאה התאמה לחבני בשערה נוספת, ואז הוא טען כי בת זוגו היא זו שרצחה את ראדה ולבשה את מכנסיו באותו יום. יודגש, כי עד כה לא נמצאו שערות של זדורוב בזירה.

מטעם אמה של תאיר, אילנה ראדה, נמסר על תוצאות הבדיקה: "קיבלנו כעת את ההודעה, אילנה מבקשת לעצור מיד את אדיר חבני ואולה קרבצ'נקו ולחקור אותם באזהרה - וכן להוציא נגדם צו יציאה מהארץ".

מטעמה של אולה של קרבצ'נקו, מסרו תגובה עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ: "פרקליט המדינה כבר קבע כי אולה אינה קשורה ברצח של תאיר משום בחינה. תיק החשד המופרך נגדה נסגר בנימוק חד משמעי של חוסר אשמה".

"השערה שנמצאה", הבהירו עורכי הדין, "זו ראיה קלושה זו יכולה ללמד לכל היותר על קשר אפשרי בין חבני לבין זירת הרצח, אף שאיננו יודעים אם הוא קשור ברצח. הגיע הזמן לעזוב את מתמודדת הנפש האמיצה אולה קרבצ'נקו במנוחה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המכון הלאומי לרפואה משפטית התבקש לבדוק דגימות שיער מזירת רצח של המנוחה תאיר ראדה ז״ל. הבדיקות נערכו בטכנולוגיה מתקדמת בריצוף מיטוכונדריאלי מלא, לבקשת ההגנה, באישור פרקליט המדינה ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה דאז ד״ר אביחי מנדלבליט".

"תוצאות הבדיקות נמסרו היום לצדדים. נציין כי מאחר שמדובר בהליך תלוי ועומד אין באפשרותנו להתייחס לממצאי הבדיקות ופרשנותן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר