צעק "אללה אכבר"

הוגש כתב אישום כנגד המחבל שדקר אברך ברמות

כנגד המחבל המתועב שדקר אברך עם מברג באוטובוס סמוך לצומת רמות בירושלים, הוגש היום כתב אישום • כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של מעשה טרור של ניסיון לרצח; "מעשיו נעשו מתוך מניע לאומני ואידאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור", נכתב בכתב האישום (משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
האברך שנדקר יוצא מבית החולים (צילום: שערי צדק)

כשבועיים אחרי פיגוע הדקירה בצומת רמות בירושלים, הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד אסמאעיל נמר בן 45, המחבל שביצע פיגוע דקירה באוטובוס ופצע נוסע חרדי בדרגה בינונית.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות אביעד דוויק, המתלונן, חובש כיפה ולבוש בחולצה לבנה באופן שבו ניתן לזהות כי הוא יהודי דתי, נסע באוטובוס מגבעת זאב לירושלים.

בשלב מסוים של הנסיעה, הנאשם שלף מברג משקית שחורה, קפץ לעברו של המתלונן והחל לדקור אותו מספר פעמים ולצעוק "אללה אכבר". אז נהג האוטובוס בלם את האוטובוס, פתח את דלתותיו והמתלונן ניסה לברוח.

המחבל דחף את המתלונן על מדרכה סמוכה אל מחוץ לאוטובוס, והמשיך לדקור אותו בעוד המתלונן מנסה להיאבק עמו.

עובר אורח שעבר במקום זרק על הנאשם אבן וגרם לנאשם להפסיק בדקירות. צלם העיתונות משי בן עמי, שעצר במקום קרא לנאשם לעצור מלהתקדם לעברו אך הנאשם המשיך ובעקבות כך ירה בנאשם. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלונן דקירות ושברים בכל חלקי גופו והוא אושפז בבית החולים.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של מעשה טרור של ניסיון לרצח.

האברך שנדקר מספר על הדקירה (צילום: שערי צדק)

"הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו", נמסר מפרקליטות מחוז ירושלים, שבגישה את כתב האישום כנגד המחבל.

כזכור, המחבל אסמאלעיל נמר, פלסטיני, תושב יו"ש בשנות הארבעים לחייו, החל את הפיגוע, דקות ספורות לפני השעה 17:00 בערב, במהלך נסיעה באוטובוס קו 137 של 'אגד תעבורה', שנוסע מגבעת זאב להר חוצבים. במהלך הנסיעה בכביש רמות, כמה עשרות מטרים לפני צומת רמות, החל המחבל לדקור את אחד הנוסעים, אברך חרדי בן 41, ופצע אותו בצווארו.

נהג האוטובוס, שקלט בתוך שניות ספורות את המתרחש, מיהר לעצור את האוטובוס בצד הכביש ופתח את הדלתות. המחבל, נמלט ראשון ואחד מעוברי האורח ניסה לנטרלו באמצעות אבן שזרק לעברו, אך ללא הצלחה. באותו זמן, בחסדי שמים, עבר במקום צלם אתר ynet, משי בן עמי, יחד עם בנו הקטן. הוא זיהה את המהומה ומיהר לשלוף את נשקו האישי ולנטרל את המחבל.

לפני כשבוע, האברך שנדקר - אליעזר (אליוט) מליש, שוחרר בחסדי שמיים מבית החולים. רגע לפני שחרורו מבית החולים כשלצדו צוות יחידת הטראומה והמחלקה הכירורגית במרכז הרפואי שערי צדק שטיפל בו והנוסע שנטרל את המחבל והציל את חייו, הוא סיפר על מה שעבר.

תחילה הודה לכולם ואמר: "אני רוצה להודות לצוותי ההצלה שטיפלו בי בשטח, לצוות הרפואי המסור שהציל את חיי והעניק לי טיפול רגיש ומסור, לארגוני החסד כמו משפחה אחת והעובדות הסוציאליות, כל אלה נתנו לי את הכוח להחלים בצורה כל כך טובה, ונתנו לי תחושה שאני לא לבד. אין לי מספיק מילים כדי להודות לכם על זה שאני יוצא מפה כך היום", לאחר מכן שחזר את מה שקרה בזמן הפיגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר