"נהג בפראות ובמהירות"

הוגש כתב אישום כנגד הקטין שדרס שוטר בכפר סבא שהואשם ברצח

כנגד נער פלסטיני קטין, הוגש היום כתב אישום חמור, בגין רצח השוטר ברק משולם ז"ל, על פי המתואר, הוא גנב רכב, נסע בפראות ולא עצר במחסום שהציב השוטר ז"ל (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רס"ר ברק משולם ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום כנגד קטין כבן 17 מאזור רמאללה, בגין עבירות של רצח בנסיבות מחמירות לאחר שדרס את השוטר ברק משולם ז"ל, לפני כחודש ימים.

כזכור, לפני כחודש, נרצח רס"ר ברק משולם ז"ל על ידי פלסטיני בן 17 שניסה להימלט ממחסום משטרתי בכביש 4 סמוך לעיר רעננה. בפטירתו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הורים ושני אחים.

במהלך חקירתו, טען הפלסטיני הדורס כי לא מדובר ברכב גנוב. "אני רק זוכר שפגעתי בעמוד", טען. "הייתי בהלם. לא ראיתי שום שוטר. לא הצלחתי לעצור את הרכב מיד. ברגע שיצאתי ויצאתי מהרכב, ראיתי הרבה שוטרים. לא ברחתי לשום מקום, רק נבהלתי. אחר כך הסגרתי את עצמי למשטרה".

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שמעון לוי, ביום 17.07.22 נכנס הנאשם לישראל ללא אשרת כניסה לישראל, גנב רכב ונהג בו מחולון לכיוון צפון, במהירות גבוהה וללא אורות דרך, זאת במטרה להוציאו מישראל.

ברכב שגנב הפלסטיני הקטין, הותקנה מערכת של חברת "איתוראן", עם גניבת הרכב, נמסרה תלונה למשטרת ישראל. בסמוך למחלף גנות, הבחינו השוטרים ברכב, הפעילו סירנה וכרזו לנאשם לעצור מספר פעמים, בשפה העברית ובשפה הערבית.

הנאשם, שהבחין בניידת הסיור שרדפה אחריו, לא נענה לקריאותיהם של השוטרים ונהג צפונה לכיוון צומת רעננה בפראות, במהירות ממוצעת של 145 קמ"ש.

בעקבות דיווח אודות מסלול נסיעתו של הנאשם בקשר המשטרתי, נסע השוטר ברק משולם ז"ל לעבר צומת רעננה וחסם אותו לנסיעה לבאים מכיוון דרום. הנאשם אשר התקרב לצומת רעננה, הבחין מבעוד מועד במחסום, ובתגובה לכך סטה בחדות לנתיב לפניה ימינה.

המנוח, אשר הבחין בשינוי כיוון נסיעתו של הנאשם, רץ, נעמד על אי התנועה שישנו בצומת ופרס במהירות מחסום דוקרנים נייד על מנת לעצור את הנאשם. בעוד המנוח עומד על אי התנועה, המשיך הנאשם בנסיעתו ועלה על אי התנועה עם הרכב במהירות גבוהה ובפראות תוך שהוא פוגע עם החזית הימנית של הרכב במנוח.

כתוצאה מהדריסה, נגרמה לברק ז"ל בין היתר, חבלת ראש קשה, ומותו נקבע במקום. לאחר הדריסה, הנאשם המשיך בנסיעה מהירה עד שפגע בצינור בבטון, אז הוטח בעוצמה רבה ונבלמה מהירות נסיעתו. הנאשם המשיך להימלט מהשוטרים בריצה, דרך צמחיה, לתוך העיר כפר סבא ולא נענה לקריאותיהם גם כשירו מספר יריות באוויר. כחצי שעה לאחר האירוע הנאשם אותר ונעצר בעיר כפר סבא.

במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה להארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים, במסגרתה ציין עו"ד לוי: "מעשיו של המשיב מעידים על הזלזול שלו בחוק, ובשוטרים שאמונים על אכיפתו. גם כאשר הבחין המשיב במחסום משטרתי בצומת רעננה, הוא בחר להמשיך בנסיעה פרועה ולא לעצור, גם במחיר אפשרי של פגיעה בחיי אדם. כניסתו הפראית של המשיב לצומת, תוך נסיעה על אי תנועה בנוי להולכי רגל, גרמה למרבה הצער למותו של השוטר ברק משולם ז"ל, אשר ניסה לעצור את השתוללותו של המשיב בכביש".

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, כניסה לישראל בניגוד לחוק, גניבת רכב, נהיגה בלי רישיון נהיגה, נהיגה ללא פוליסת ביטוח בת תוקף, סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, חבלה במזיד והפרעה לשוטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר