נגמלו מלגמול

חדלות פירעון: "אלן קאר" המתמחה בגמילה מעישון בבעיות; הזכיינים נפגעים

הזכיינית הרשמית של 'אלן קאר העולמית' בישראל הגישה בקשה להקפאת תהליכים. הנפגעים העיקריים - ארבעת הזכיינים שהפסידו לטענתם מיליונים עתרו לבג"צ כנגד החלטת המחוזי | החברה המפעילה - ד.ק. סדנאות מסרה: "צר לנו על הנזק" | כל הפרטים (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
סניף שומם מפעילות של מכון הגמילה 'אלן קאר' (צילום: ללא קרדיט)

תם עידן: המפעיל הרשמי של סדנאות אלן קאר לגמילה מעישון הכריז על חדלות פירעון. המפעילים, אסף ועידן אשכנזי, אשר הפעילו את הסדנאות היוקרתיות תחת השם "ד.ק. סדנאות", הגישו בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, להכריז על חדלות פירעון ולחברה מונה נאמן מטעם בית המשפט ע"מ להגיע להסדר חוב עם הנושים. הנפגעים העיקריים מהמהלך: ארבעה זכיינים, בהם חרדים שהשקיעו הון עתק ועשרות עובדים שנותרו ללא פרנסה.

החברה, שנמצאת כאמור בחדלות פירעון, נמכרה ע"י אלן קאר העולמית למפעילה חדשה בשם: "מובמנט".

ארבעה זכיינים תפעוליים, שפעלו מטעם האחים אשכנזי, טוענים כי ההסכם מנוגד בתכלית להסכמים שנחתמו עימם וגורם להם עוול והפסד של מיליוני שקלים אותם השקיעו בסניפי אלן קאר, אותם הפעילו עד לאחרונה תחת חסותם של האחים אשכנזי ועתה, מהלך חדלות הפירעון אותו הוביל אשכנזי ינשל אותם מחלקים גדולים של החוב שהיה אמור לשוב אליהם.

הארבעה, הגישו בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עוה"ד רוי בר קהן, להגיש ערר על פסיקתו בבג"צ. בבקשת הרשות לערר ציינו המבקשים כי הליך חדלות הפירעון אותו ביקש אשכנזי אינו נעשה בתום לב וכי "איך ייתכן כי מי שהוביל את החברה לפשיטת רגל ימשיך להובי אותה כעת תחת חברת מובמנט"?.

עוד טוענים הזכיינים התפעוליים כי הבקשה לא נעשתה בשקיפות מינימלית. "עד היום אין לנו מושג מה הנכסים אשר עומדים לרשות החברה, לאן הלך הכסף שהשקענו ושילמנו לחברה"?

לטענתם, כל מהות ההליך הוא ע"מ לבצע "תספורת" לנושים תוך יצירת מצב שפעילות החברה תשלם את מה שנותר לשלם לנושים כולם" - מהלך שיפגע בגובה תשלומי החוב לזכיינים. לדבריהם, פעילות הנאמן תמוהה בין השאר משום שלא בוצעו הליכים נדרשים של תמחור והערכה חיצונית.

הזכיינים התפעוליים זועמים על מכירת החברה ל"מובמנט" במכרז בו דילגו ללא שום סיבה (לטענתם) על ההצעה של הזכיינים. הזכיינים טוענים כי ההליך לחדלות פירעון החל בזמן שהחברה היתה בתהליך המכירה ל"מובמנט" ללא ידיעתם.

יודגש, כי בית המשפט המחוזי בתל אביב לא קיבל את טענותיהם של הזכיינים ופסק כי המכירה ל"מובמנט" חוקית. כמו כן אישר בית המשפט המחוזי את הליך חדלות הפירעון והסדר החוב עם הנושים כולל הזכיינים העותרים שיקבלו את חלקם בשיעור של מספר אחוזים מהחוב בצורה שווה עם הספקים והנושים השונים. אולם, בית המשפט אישר למבקשים לערר על פסק הדין בבג"צ - ערר שהזכיינים התפעוליים מתכוונים להגיש כבר בימים הקרובים.

הזכיינים יעתרו. בית משפט העליון בירושלים (צילום: יוסי זמיר/פלאש 90)

מאסף אשכנזי, בעלי חברת ד.ק. סדנאות נמסר: "ד. ק. סדנאות הפעילה את שיטת אלן קאר בישראל בהצלחה רבה במשך 15 שנים אך לעתים התרחבות יוצרת בעיות והחברה נכנסה לקשיים, נהגנו באחריות ופעלנו לייצר פתרון מיטבי לכל מי שנפגע בתהליך".

"לאורך השנים הקדשתי את מיטב זמני, כספי ומרצי בהקמת והובלת עסק שסייע לעשרות אלפי ישראלים לצאת מכלא העישון ולהציל את חייהם, לאחר שהפעילות נקלעה לקשיים מימשתי את כל כספי ונכסיי לטובת מימון הפעילות ונשארתי ללא כל".

"לצערי לא צלחנו את המשימה וצר לי על הנזק שנגרם עקב הכנסת החברה להקפאת הליכים. הסדר החוב שאושר לפני ימים ספורים בבית המשפט הוא החלופה שתפצה את הנושים בצורה המיטבית שניתן ויאפשר להם להיפרע מחלק גדול מהנזקים שנגרמו. הטענות המועלות נדחו על ידי ביהמ"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר