שומרים על הבריאות גם בחורף:

פיזיותרפיסטית מכבי עם טיפים חשובים לפעילות גופנית לעונת החורף

עונת החורף כבר החלה, ולכן חשוב לשמור על הבריאות ולא לוותר על הפעילות הגופנית גם כאשר גשום בחוץ. לשם כך מביאה גב' גלית הלפמן-קידר, פיזיותרפיסטית בהדר יוסף ומובילת תחום יעוץ לפעילות גופנית במכבי מחוז המרכז, שורה של טיפים נחוצים שיסייעו לכם לשמור על הבריאות גם בימים קרים וגשומים (בריאות)

בחורף קשה יותר לשמור על שגרת הפעילות הגופנית בחוץ (צילום: שאטרסטוק)

עונת החורף כבר בעיצומה ובמהלכה קשה יותר לשמור על שגרת הפעילות הגופנית בחוץ. אם בימים בהירים ניתן לעשות הליכות יומיות בחוץ או לעשות פעילות גופנית באוויר הפתוח, בימים חורפיים זה עשוי להיות אתגר כמעט בלתי אפשרי. הגשם, הקור והשלוליות הבוציות, מונעים את האפשרות.

לכן, כדי לשמור על הבריאות גם בימים שבהם לא מתאפשר ליהנות מפעילות גופנית באוויר הפתוח, ריכזה הפיזיותרפיסטית במכבי שירותי בריאות ורכזת מחוזית של תחום פעילות גופנית, גב' גלית הלפמן-קידר, טיפים חשובים לפעילות גופנית אפקטיבית שניתן לקיים בכל מקום.

בחרו את שלושת השירים המשמחים אתכם במיוחד בימים אלה והזמינו את בני הבית לפעילות משותפת של 10 דקות. פעילות זו יכולה להיות מגוונת ומעניינת לכולם :

  • התחילו ללכת במקום בקצב שנוח לכם ועוד קצת בהתאם לקצב המנגינה, ולאחר 2-3 דקות הוסיפו תנועות ידיים נמרצות שיתלוו להליכה – יד נגדית לברך. לאחר 2-3 דקות נוספות, הוסיפו הרמות ברכיים גבוהות למשך 10 חזרות, ולאחריהן חזרו להליכה הנמרצת במקום. ניתן לחזור על התרגיל מספר פעמים.

  • הליכה קלה במקום הכוללת הרמה של הידיים מצדי הגוף אל מעל לראש למשך 2-3 דקות. מי שמאומן, יכול לקחת בקבוק שתייה קטן או גדול (בהתאם ליכולת) בכל יד ולהיעזר בהם כבמשקולת.

  • תמיד אפשר לנצל את המוזיקה לריקוד עם הילדים לפני השינה. זה משחרר, מרפה ומהווה פעילות גופנית נהדרת.

צאו לחדר המדרגות בשעה שבה אין הרבה תנועה של אנשים, ותוכלו להשתמש במדרגות הללו לפעילות גופנית אירובית אפקטיבית – עלו ורדו מספר פעמים את הקומה.

נצלו את השהייה במרחב הביתי למשחקים מהנים הכוללים פעילות גופנית בריאה – קפיצה משותפת בחבל או משחק בדומה ל"ים-יבשה". אפשר לקיים את המשחק בבית או ברחבת הכניסה לבניין.

ארגון הבריאות העולמי ממליץ על ביצוע 150-300 דקות פעילות בשבוע, אולם חשוב לא לשכוח – כל דקה נספרת.

קיימו שגרה של שלושה ימים ל"אימוני כוח" העושים שימוש במשקל הגוף: כפיפות בטן ביתיות שמתבצעות על מזרן לחיזוק שרירי הבטן, תרגילים לזרועות וחגורת הכתפיים כגון "מתח" (היתלות על מוט ומשיכת הגוף כלפי מעלה וחזרה), ותרגילים לרגליים כגון "מכרעים" (הורדה והעלאה של הגוף באמצעות הרגליים). תרגילים אלה חיוניים לבריאות וחיזוק השריר.

תהנו ותתמידו. חשוב מאד שהתרגילים יבוצעו בהדרגה, ויהוו גם זמן איכות באמצעות חוויה משותפת של משחק משפחתי עם הילדים. כמו כן, חשוב מאד להקפיד על התמדה כי רק כך התוצאה של הפעילות הגופנית תשמור על האפקטיביות שלה.

דווקא בעונה זו, הנוטה להיות סגרירית וקרירה, זה העיתוי הטוב ביותר להנות מהחום הביתי תרתי משמע. זה חשוב ללכידות התא המשפחתי, לחוויית הילדות של הילדים, וכאשר ימים אלה מנוצלים גם להעשרה ופעילות גופנית – יש בכך ערך מוסף בעל חשיבות רבה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר