מזרחית בקרן זווית? / עמירם בן לולו

141 אלבומים ועשרות סינגלים מכל הז'אנרים יצאו בשנת תשע"ה. כשישבתי על הנתונים הרגשתי קצת תחושת פספוס... מתוך 141 אלבומים רק שבעה מהם בלבד שייכים לז'אנר המזרחי (מוזיקה)

עמירם בן לולו | כיכר השבת |
עמירם בן לולו (צילום ארכיון: עזריאל משה, יח"צ)

141 אלבומים ועשרות סינגלים מכל הז'אנרים יצאו בשנת תשע"ה. בהתחלה, כשישבתי על הנתונים הרגשתי קצת תחושת פספוס... הכותרת שלי הייתה "מזרחית בקרן זווית" - כי מתוך 141 אלבומים רק שבעה מהם בלבד שייכים לז'אנר המזרחי.

בעבר, כשלא הייתה במה למוזיקה הזו, היינו יכולים באמת להבין - אין טעם להקליט, להשקיע ולהוציא. אבל היום? יש במה מכובדת הן בתחנות הרדיו והן ברחבות הריקודים. אז למה יוצא מספר כה זעום של אלבומים במשך שנה שלמה?

חשבתי שוב, העפתי מבט נוסף על הנתונים והתנחמתי, אפילו קצת שמחתי. שמחתי שהמוזיקה הולכת ומשתבחת, שמחתי שהסאונד משתפר ולא נופל משום ז'אנר מוזיקאלי אחר - אבל בעיקר מהטקסטים שהפכו יותר ויותר ערכיים. שירים לכבוד בורא עולם, שירים לכבוד הצדיקים, שירי תשובה, תפילה ונחמה, כי עצם המהות של יהודי בחייו זה לעשות נחת רוח לבורא עולם, כל אחד בדרכו.

מי שה' יתברך חנן אותו בקול ערב והוא משתמש בו נכון לכבוד ה', מעלתו גדולה, כבר אמרו חז''ל על הפסוק "כבד את ה' מהונך" אל תקרי מהונך אלא מגרונך. ואז הבנתי שהכמות פחות מעניינת אלא האיכות.

מכאן קריאה לזמרים, מעבדים, תמלילנים וכל מוכשר אחר בתחום, בואו יחד נאדיר את שם ה' בעולם ונזכה לשמח אלוקים ואדם.

עמירם בן לולו הוא שדרן רדיו "קול ברמה" ומנהל מחלקת המוזיקה בתחנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר