מגזין כיכר

מה הפריע למידד טסה לגדול? // ביקורת סינגלים

מה קרה למידד טסה ומה הוא רומז בקליפ החדש? ומי הולך להקפיץ לכם את היום? | מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר, בביקורת סינגלים בטורו השבועי (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: דיויד שפירו)

השבוע יצא אחד הקליפים הכי קשים ונוקבים במוזיקה היהודית בשנים האחרונות - "רציתי לגדול" של הזמר מידד טסה. שיר שכתב והלחין בעצמו יחד עם עידו נמר.

>> למגזין המלא - כנסו <<

טסה מוכר לכולנו כילד הפלא המצליח, שבגר לנער פלא ומשם לזמר בוגר מוכר ואהוב, שמופיע רבות ומוציא שירים רבים. אלא שהקליפ החדש חושף זווית פחות מוכרת של חיי הזוהר של טסה כילד פלא ולא מדובר בזווית משמחת.

בקליפ ניתן לראות את טסה כילד, באמצעות שחקן, כשהוא בתוך כלוב של זהב עם סוכריה על מקל ענקית, כשכל הילדים סביבו משחקים ונהנים ואילו הוא יושב לו בעצב ורק רוצה לקרוע את הכתבה עליו כילד פלא.

טסה גם בחר להביע את מחאתו על התחושה בה היה כילד, כשהוא בוחר להצטלם עם חוטי מריונטה - בובה על חוטים, אותם מזיז מעליו המנהל שלו שאומר לו מה לעשות ולמעשה מזיז אותו מבלי שיש לו שליטה על הסיטואציה.

"רציתי הכל, נשארתי בלי כלום, ואיך הקול הזה שלך אמר לי לקום", שר טסה.

טסה שבחר להיפרד לפני כשנתיים ממי שניהל אותו במשך שנים ארוכות כילד וכנער, מביע בקליפ החדש את התחושות שאולי הובילו אותו לקרוע את חוטי המריונטה לבסוף בקליפ וגם בחיים. גם בקליפ מביע טסה תחושות מעורבות בנוגע להחלטה, כשהוא בוחר לבסוף לעמוד מול "המנהל", להישיר אליו מבט ולתת לו סוכריה על מקל, שאולי רומזת על התחושות של טסה שזה מה שקיבל ממנו, במין שילוב של חיוך וטפיחת שכם.

את ההפקה המוזיקלית עשו הצמד, מהמובילים במוזיקה הישראלית, גיא ויהל שנתנו לשיר הפקה פופית עם נגיעות אתניות קלות. נראה כי טסה מכוון לקהלים נוספים מאלו אליהם הגיע עד היום, כפי שניתן לראות גם בחולצה השחורה איתה הוא מצטלם והבחירה במפיקים המוזיקליים של השיר.

זהו בהחלט שיר מעניין שהקליפ שלו הופך אותו לנוקב במיוחד וכזה שמעורר מחשבות על חייהם של ילדי פלא.

• • •

מי שעשה השבוע גם ישראליזציה ליצירה שלו, אבל דווקא בזווית השמחה והצוהלת במיוחד, הוא הזמר והיוצר 'שמואל' שהשיק את הסינגל קליפ המרהיב שלו - "נקודות".

מדובר בשיר עידוד ומוטיבציה ששמואל כתב יחד עם היוצרת שחר הדר והלחין בעצמו. המילים קליטות במיוחד ואני מצפה שכבר מהשמיעה הראשונה שלו תוכלו לצעוק יחד עם שמואל את ספירת הנקודות הטובות.

אחרי ההצלחה הגדולה של הסינגל הקודם שלו "תפילה", שיר רגש עמוק ורך, שמואל מביא שוב את הגוון הפופי והעליז שלו, כשהכיף הגדול הוא שמדובר בפופ מתוחכם. שמואל חבר להפקה המוזיקלית לגיא מזיג שהיה היועץ המוזיקלי של הפרויקט כששמואל עצמו מעבד את השיר.

לשיר מצורף גם קליפ שכולו אנרגיות ריקודים ושמחה. על ההפקה של הקליפ אחראי לירון אפוטה, אחד מיוצרי הוידאו הטובים ביותר בתחום, ומי שעומד מאחורי כמה מהקליפים האיכותיים ביותר במוזיקה היהודית.

שמואל הוא אחד הזמרים והיוצרים המוכשרים במוזיקה היהודית והפוטנציאל שלו אדיר. השיר החדש יכול בקלות להיהפך ללהיט ענק שיושמע בכל מקום ובצדק רב.

ולפינת השירים המואזנים ביותר על ידיכם הגולשים:

במקום הראשון: מידד טסה עם הקליפ "רציתי לגדול"

במקום השני: שמואל עם "נקודות"

במקום השלישי: ארי אטינגר עם ביצוע הגיטרה שלו ל"אלוף העולם"

  • להערות, הארות וזרי פרחים: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר