מרדכי בן דוד בראיון מספד: "קשה לי בלי אבא"

ענק הזמר החסידי מרדכי בן דוד ספד בראיון מיוחד למנחם טוקר בתוכניתו 'זמן אוויר' לנגן הסקסופון יואל בראך ז"ל שנפטר לאחר מחלה ולאביו ר' דוד ורדיגר ז"ל • האזינו (מוזיקה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מרדכי בן דוד (צילום: מאיר אלפסי)

ראיון מספד: ימים ספורים אחרי פטירת יואל בראך ז"ל (30), המתגורר בארה"ב ולמקצועו עבד כנגן סקסופון, חברו הקרוב, ענק הזמר החסידי, מרדכי בן דוד, ספד לו ואמר כי הוא היה איש עם המון רגש והיה לאיש מצליח בתחומו. בהתייחסו לשנות חוליו, אמר הזמר החסידי כי צריך ללמוד מוסר השכל מכך.

בראיון לתוכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר ברדיו קול חי, ספר הזמר על חברו: "הוא ניגן המון רגש, הוא מאוד הצליח בברנז'ה. בשנים האחרונות ישנה תופעה בקרב בחורים, אברכים חסידיים ודתיים שנכנסו לעניינים האלה והצליחו מאוד והוא היה אחד מהם. חבל על דאבדין".

הזמר החסידי מספר על המפגש המרגש שהתברר השבוע כפגישה האחרונה בין השניים: "לפני חודשיים או שלושה חודשים הייתה לי הופעה גדולה בקראון הייטס, קומזיץ במוצאי שבת, היא אירוע לתרומה לכבוד ארגון שעוזרים לחתנים וכלות יתומים ועניים שאין להם מאיפה להתחתן והוא ניגן יחד איתי בתזמורת. אני זוכר שהתרשמתי מאוד מהנגינה שלו. שמעתי אותו הרבה פעמים אבל זה עשה עלי רושם. הוא ריגש. אני זוכר שהוא ניגן שיר והוא נתן סולו עם כל הנשמה. לא ראיתי אותו מאז".

"ידעתי שהוא היה חולה", אמר הזמר בהתייחסו לחודשים הרבים בהם יואל בראך ז"ל היה נתון למכאוביו, "לפני כמה שנים הוא היה חולה אך הוא יצא מזה, אמרו שהוא נקי אבל פתאום זה תקף אותו בחזרה וזה אכל אותו".

בראך, כתב צוואה שנחשפה רגע אחרי הלווייתו, בה הוא מספר על דבר מחלתו שנפלה עליו כרעם יום בהיר כמו גם הלקחים שיש ללמוד. "ובזמן שאני חושב לעצמי שיש לי קריירה ולאשתי יש קריירה, אני באמצע לבנות בית, וכל החיים שלי מתוכננים היטב. אז זה קרה בלי שום התראה מוקדמת החיים שלי השתנו מקצה לקצה!!!", כתב.

"למדתי מזה כמה דברים ואני מעוניין לשתף אתכם בהם", שיתף את חבריו במסקנותיו, "תחיה בשביל היום ואל תחשוב על מחר, ולחיות אני מתכוון תנצל את הזמן בצורה חכמה. הדבר הכי חשוב שיש לאדם זה המשפחה שלו, כשמישהו עובר משהוא כל-כך טראומתי רק המשפחה שלו תעשה הכל בכדי לעזור לו לעבור את זה".

"שום כסף שבעולם לא יעזור לך, כל השנים שעבדת קשה וכל הכסף שיש לך בחשבון בנק לא יעזור לך כמו המשפחה ששומרת לך על השפיות, אז למה לשים את העבודה לפני המשפחה, למה לשים אותם בתחתית הרשימה?", הוא תוהה.

"וכשאתה מביט הצידה ומבין שאף אחד לא מובטח לו החיים, לא משנה הגיל וכמה שהוא בריא, אז אתה מבין שמה שיש לך, זה לא בגלל שרכשת את זה עם העבודה הקשה, או בגלל שעבדת, אלא שקיבלת את זה למטרה מסוימת. לא למטרת האגו שלך להסתכל על זה ולהרגיש טוב "תראה לאיפה הגעת בחיים", אלא להשתמש עם זה להחזיר טובה למשפחה, לבלות איתם, ולעשות שינוי בעולם", הוא כותב.

"לדעת שאם יש לך מספיק כסף לשלם חשבונות, ואתה והמשפחה שלך בריאים. אתה אמור להיות הבן אדם הכי מאושר בעולם ולדעת שאתה בר מזל", חותם המנוח את מכתבו האחרון שהשאיר את חבריו פעורי פה תחת יגון.

מרדכי בן דוד אומר כי יש ללמוד מדבריו להודות על מה שיש: "ירחם המרחם. כשקמים בבוקר והכל פיקס הכול עובד, רואים בעיניים והרגלים מרימים אותך מהמיטה ואתה יכול להזיז את הידיים ולשמוע ולדבר זה הרי ניסים ונפלאות, פלאי פלאים. אם בנאדם מתבונן בנושא הזה הוא צריך לקפוץ משמחה ולהגיד 'מודה אני לפניך מלך חי וקיים'".

לפני חודשיים, נפטר ר' דוד ורדיגר ז"ל והוא בן 94. ר' דוד היה לאביהם של הזמרים מרדכי בן דוד ומנדי ורדיגר. כעת, בנו מרדכי סופד לו ואומר כי היה לו רגעים קשים זמן מה אחרי הפטירה יותר מהרגעים שאחרי פטירת אמו.

"מאוד קשה, בדיוק אמרתי למישהו, אימא שלי נפטרה בגיל 57, היא מאוד צעירה ואבי נפטר בגיל 94 וקשה להבין את זה אבל הכרתי אותו ביותר משלושים שנה, יותר מהאימא. הקשר אוטומטי יותר חזק. הוא היה מגיע לשבתות והיינו שרים זמירות יחד", הוא מספר.

"הוא היה בנאדם מיוחד, תמיד היה בשמחה. בכל מצב הוא תמיד היה אופטימי. כל בנאדם יכול ללמוד מזה. הוא עבר את השואה, 6 שנים הוא היה בשמונה מחנות. מיד אחרי המלחמה הוא המשיך בחיים, הקים דוד וזכה לנינים. תמיד היה שמח בכל מצב", הוסיף מרדכי בן דוד.

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול חי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר